پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یونان بندر خود را به چین فروخت

8 سال پیش ( 1395/1/22 )
پدیدآورنده : گلنوش محب‌علی  

شرکت حمل‌و‌نقل دریایی چینی «کوسکو» 51درصد از سهام بندر «پیره» یونان را به قیمت 368.5 میلیون یورو خریداری کرد. شرکت دولتی حمل‌و‌نقل چینی «کوسکو» در زمینه‌های کشتی سازی، ترابری دریایی و مدیریت بنادر فعالیت می‌کند. 

قرارداد فروش بندر شهر «پیره» یونان به شرکت کوسکو در نهایت به امضای رئیس این شرکت، «الکسیس سپیراس» نخست‌وزیر یونان و مدیر آژانس خصوصی‌سازی رسید. این قرارداد روز چهارشنبه در آتن امضا شد و براساس آن چین با مبلغ 280.5 میلیون یورو سهام این بندر را به دست آورد.

46234626247347324673573572346246246247345

16درصد دیگر سهام به قیمت 88 میلیون یورو، پنج سال آینده و طی سرمایه‌گذاری‌های اجباری محقق می‌شود. این شرکت چینی که از سال 2009 اپراتور یکی از پایانه‌های این بندر است، با سرمایه‌گذاری 280 میلیون یورو در این بندر دومین پایانه خود را راه‌اندازی می‌کند.

اعتراض کارگران بارانداز بندر پیره

این اقدام یک تاریخ سیاسی طولانی دارد. فرآیند فروش بندر پیره یونان را دولت قبلی یونان کلید زد. این فرآیند پس از پیروزی حزب چپ سیریزا در انتخابات پارلمان یونان در ژانویه 2015، متوقف شد. حزب سیریزا، جبهه‌ای از حزب چپ کشور یونان است که در سال 2004 تشکیل شد و در حال حاضر نخست‌وزیر فعلی یونان، الکسیس سیپراس رهبری آن را به عهده دارد. این حزب ابتدا با شعار خروج از منطقه پولی یورو و پایان دادن به برنامه‌های ریاضت اقتصادی وارد میدان انتخابات شد و بر این اساس نیز پیروز شد.

عملیات فروش بندر، پس از برنامه سوم کمک‌های مالی بین‌المللی 86 میلیارد یورویی در ماه اوت از سر گرفته شد. کارگران بندر پیره، با از دست دادن شغل خود، خواهان لغو قرارداد فروش بندر به چینی‌ها هستند و در خیابان‌های آتن تظاهرات کردند. درگیری جزئی میان نیرو‌های امنیتی و چند نفر از تظاهر‌کنندگان در گرفت.

وزیر اقتصاد یونان اعلام کرده که هدف در نظر گرفته شده برای درآمد خصوص‌سازی به مبلغ 50 میلیارد یورو غیر‌واقعی است. او مشخص کرد که در حال حاضر دولت فعلی یونان فرض را بر مبلغ 15 میلیاردی گذاشته است. با توجه به اینکه نتیجه نهایی ممکن است حتی از این میزان هم کمتر باشد. در ماه دسامبر، ‌سازمان خصوصی‌سازی یونان،‌ علاوه بر این قرارداد 400 میلیون یورویی را با صندوق سرمایه‌گذاری صندوق املاک و مستغلات «ژرمین استریت» به منظور فروش یک مجتمع تفریحی و اقامتی لوکس در شهر آتن، امضا کرده است.

منبع: MSN

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bAs3mT46
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه