جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گزارش جدید دانشگاه آکسفورد در مورد شرایط آینده مواد‌غذایی نشان می‌دهد با تغییر روند استفاده از این مواد، می‌توان تا بیش از 1000 میلیارد دلار در هزینه‌های درمانی صرفه‌جویی کرد. به این معنی که اگر مردم دنیا به سمت گیاه‌خواری بروند، تا سال 2050 زندگی 8 میلیون نفر از مردم نجات خواهد یافت و میلیاردها هزار دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.

براساس این گزارش کاهش مصرف گوشت در قالب دستورالعمل‌های پذیرفته شده می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال 2050تا 70 درصد کاهش دهد و تغییر گسترده رژیم غذایی افراد به سمت گیاه‌خواری و قطع مصرف گوشت میزان گازهای گلخانه‌ای را تا 63 درصد کاهش می‌دهد.

63457234236234734735835834572472476247348359469

صنعت گوشت یکی از بزرگ‌ترین عوامل ایجاد تغییرات آب‌وهوایی است. این صنعت به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم حدود 14.5درصد از گازهای گلخانه‌ای را که توسط انسان‌ها تولید می‌شود شامل می‌شود. مصرف مقادیر زیاد گوشت، علاوه بر تاثیرات منفی بر محیط زیست، تاثیرات نامطلوبی هم بر سلامتی افراد دارد و می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان شود. 

در گزارش دانشگاه آکسفورد آمده است در صورتی که تغییری در رژیم غذایی مردم دنیا ایجاد نشود، تا سال 2015 میزان گازهای گلخانه‌ای ایجاد شده از طریق سیستم غذایی 51درصد افزایش پیدا خواهد کرد. در صورت گیاه‌خوار شدن مردم دنیا تا سال 2015، 570میلیارد دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد و این صرفه‌جویی در هزینه به دلیل کاهش میزان بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته، دیابت و سرطان خواهد بود. همان‌طور که گفته شد در نتیجه گیاه‌خوار شدن مردم و کاهش میزان این بیماری‌ها 8.1میلیون نفر در سال کمتر جان خود را از دست می‌دهند. 

مصرف کمتر گوشت، تاثیرات مثبت بیشتری برای افرادی که در کشورهای غربی مثل آمریکا زندگی می‌کنند دارد. براساس آمار ارائه شده از سوی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) آمریکا، 34.9درصد از مردم این کشور از چاقی مفرط رنج می‌برند. برای مقابله با مشکلات اینچنینی لازم است تا تولید و مصرف فرآورده‌های گوشتی کاهش پیدا کند و به میزان عرضه گیاهان و میوه‌ها افزوده شود. 

با این حال نظر‌سنجی انجام شده در سال 2014 روی 11هزار و 399 بزرگسال در آمریکا نشان می‌دهد که تنها 221 تن از این افراد (معادل 1.9 درصد) گیاه‌خوار بوده‌اند. در نهایت می‌توان گفت استفاده کمتر از محصولات گوشتی، نه تنها برای سلامتی مفیدتر است بلکه منجر به داشتن محیط‌زیستی سالم‌تر و رشد بیشتر اقتصاد جهانی می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0HajesN9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه