پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چندی پیش در 17 سپتامبر 2015 برترین شرکت‌ها در ایفای مسئولیت اجتماعی انتخاب فوربز معرفی شدند. گوگل توانست مانند سال قبل رتبه اول را از آن خود کند. مدتی پیش گوگل بازدیدکنندگان صفحه‌اش را به اهدای کمک برای رسیدگی به بحران پناهجویان دعوت کرد. چطور می‌شد این دعوت را رد کرد؟ تنها چند دلار ناقابل راه دوری نمی‌رفت. گوگل جمع‌آوری این کمک‌ها را در نیمه سپتامبر آغاز کرد و توانست بیش از 9میلیون دلار را ظرف چند روز برای سازمان‌هایی مثل پزشکان بدون مرز جمع‌آوری کند.

تلاش گوگل برای جمع‌آوری کمک برای پناهجویان تنها یکی از جلوه‌های فعالیت این شرکت در امور اجتماعی است. برد هچت، عضو مؤسسه‌ای که فعالیت‌های شرکت‌ها را در سراسر جهان رصد می‌کند می‌گوید این فعالیت‌های جذاب یکبار دیگر گوگل را در صدر فهرست برترین شرکت‌ها در ایفای نقش مسئولیت‌ اجتماعی قرار داده است.

123513613512512513636236234762

فهرست 100 شرکت برتر از یک مطالعه سه ماهه میان 61هزار نفر در 15 کشور به دست آمده است. افرادی از کشورهای استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، کره جنوبی، اسپانیا، انگلستان و آمریکا. ابتدا نام 500 شرکت برتر دنیا لیست شد، سپس با استفاده از معیارهای مشخصی به 150 شرکت کاهش داده شد و برترین‌ها از میان آنها انتخاب شدند. شرکت‌ها باید در کشورهای مختلف شناخته شده باشند و درآمدهایی بیش از 6 میلیارد دلار در آمریکا و یک میلیارد دلار در جهان داشته باشند. بعد از گوگل، خودروساز آلمانی بی‌ام‌و در رتبه دوم قرار گرفته؛ شرکتی که برای تلاش‌هایش در راستای پایداری محیط‌زیست در جریان تولیدات و تحقیقاتش مشهور است. در لایپزیک، بی‌ام‌و از یک توربین بادی استفاده می‌کند تا چرخ کارخانه‌اش را بچرخاند.

پژوهشی که انجام شده از هر یک از پاسخگویان خواسته بیان کنند با20 شرکتی که در لیست وجود دارد آشنایی دارند یا نه. و اگر آن را می‌شناسند چه اطلاعاتی درباره‌شان دارند. آیا به آن اعتماد دارند؟ آیا شرکت‌ها به عنوان شهروندان خوب عمل می‌کنند و از رویدادهای مفید حمایت می‌کنند؟ آیا نفوذ اجتماعی مثبتی دارند؟ و مسئولیت محیط‌زیستی‌شان را اجرا می‌کنند؟ بعد درباره مدیریت پرسیده شد؛ اینکه این شرکت‌ها اخلاقی رفتار می‌کنند؟ فعالیت شفاف دارند، عادلانه کار می‌کنند؟ در نهایت سوال شد که آیا این شرکت‌ها به کارکنان خود پاداش مناسب می‌دهند؟ مراقب سلامت آنها هستند و فرصت‌های برابر در اختیارشان می‌گذارند؟

گوگل توانست بالاترین نمره را در تمام معیارها به دست بیاورد. از جمله مسئولیت زیست‌محیطی. از سال 2007 کربن را در محصولاتش حذف کرده، در برنامه‌های کاهش مصرف انرژی در دیتاسنترهایش سرمایه‌گذاری کرده و مدعی است که نصف مراکز مشابه خودش انرژی مصرف می‌کند. همچنین موافقت کرده 2میلیارد دلار کمک‌هزینه به پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر بپردازد. همچنین گوگل قول داده که تنوع را در شرکت بیشتر کند و برنامه‌های سالانه برای جذب بیشتر کارکنان زن و رنگین‌پوستان داشته باشد.

بعد از گوگل و بی‌ام‌و، والت‌دیزنی، مایکروسافت، دیملر و لگو بهترین رتبه‌ها را کسب کرده‌اند. لگو نمونه دیگری از مسئولیت‌پذیری شهروندی را ارائه کرده است. این سازنده آجرهای ساختمانی پلاستیکی در دانمارک اعلام کرده که قصد دارد از مواد ایمن‌تر و دوستدار محیط‌زیست در تولیداتش استفاده کند. شاید باورش سخت باشد در شرکتی که برای تولید هر اسباب‌بازی از پلاستیک رنگی استفاده می‌کند چطور این اتفاق می‌تواند بیفتد. اما این شرکت تلاش می‌کند یک جایگزین سالم برای پلاستیک پیدا کند.

لگو همچنین از میزان کاغذها و مقواهایی که برای بسته‌بندی استفاده می‌کند کاسته و توانسته مصرف 6هزار تن ماده را در سال کاهش دهد. لگو همچنین به عنوان یک اسباب‌بازی آموزنده مورد توجه است و این شرکت تلاش می‌کند با کارکنان بخش آموزش در ارتباط باشد تا لگوها را وارد آموزش‌های خلاق کند. تمام اینها برای این است که تأثیر مثبتی روی جامعه داشته باشند و این مسئله برای‌شان اهمیت دارد.

برچسب ها : کافه مدیران دریچه
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KePgOGrz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه