سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گشتی در بازارهای بین‌المللی

8 سال پیش ( 1394/5/10 )
 

معاملات بازارهای چین باز هم نشان داد اوضاع اقتصادی این کشور همچنان در مدار نزولی پیش می‌رود. بازارهای جهانی در آخرین ساعات معاملاتی با روند افزایشی همراه شدند درحالی‌که فدرال‌رزرو آمریکا، نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و گزارش‌های مثبت از عملکرد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس‌های آمریکا، نشان از تغییرات اقتصادی سودمند در این بازار است. این در حالی است که بازارهای چین وارد دومین روز سقوط خود شدند، درحالی‌که دیگر بازارهای آسیایی روند رو به رشد را از سر گرفتند.

رشد اقتصادی سه ماهه دوم در آمریکا به‌صورت کاملاً واضح، نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور رو به پیشرفت است. اما در بازارهای آسیایی، شاخص شانگهای چین با افت 1.2 درصدی همراه شد و کاسپی کره‌جنوبی نیز با افت 0.3 درصدی معاملات را خاتمه داد در این بین نیکی ژاپن نیز بدون تغییر باقی ماند درحالی‌که بورس هنگ‌کنگ شاهد رشد 0.4 درصدی شاخص هنگ‌سنگ بود. در ادامه، استرالیا و نیوزیلند همپای بازارهای جنوبی آسیا بیشترین میزان رشد شاخص را به ثبت رساندند. بر این اساس، بورس شانگهای و شن‌ژن که در هفته گذشته سقوط بسیار سنگینی را متحمل شده بودند با راهکارهای دولت این کشور مبنی بر تقویت بازار، با افزایش نسبی همراه شدند درحالی‌که این بازار در روز چهارشنبه با افزایش تقریبی روبه‌رو شد اما در روز پنجشنبه دوباره وارد روند نزولی شد. تحلیلگران در این خصوص اعلام داشتند، زیربناهای اقتصادی نمی‌توانند در این مرحله از قیمت سهام شرکت‌های چینی حمایت کنند.

اما در آن سوی دنیا، بورس یونان نیز با رأی منفی اعضای کمیسیون اقتصادی این کشور تا هفته دیگر امکان بازگشایی را نخواهد داشت. براساس این گزارش، رییس کمیسیون اوراق بهادار یونان، کنستانتین بوتوپولوس در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام داشت: براساس تصمیمات هیأت کمیسیون اوراق بهادار، بورس آتن تا هفته آینده به تعطیلات خود ادامه می‌دهد. بوتوپولوس در این خصوص ادامه داد: هدف کمیسیون، بازگشایی بازار در روز دوشنبه بود اما تصمیمات اداری و بانک مرکزی اروپا، مبنی بر این بود که هفته آینده نیز این بازار بازگشایی نشود. وی ادامه داد: مشکلات تکنیکالی و آی تی بازار نیز باید حل شده و سیستم معاملات این کشور به روز شود و پس از آن بازار یونان می‌تواند با قدرت فعالیت خود را از سر بگیرد.

منبع : سنا
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NRyCJdzD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه