پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بعد از ظهر پنجشنبه با حضور مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران، الیزه واگنر وزیر اقتصاد ایالت باواریا و بروسات و رئیس اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریا دفتر اتاق بازرگانی تهران در ایالت باواریای آلمان گشایش یافت.

تهران و باواریا اگرچه با وجود تمام تلاش هایی که می کنند همچنان از پس حل مشکلات بانکی شان برنیامده اند اما روزبه روز به هم نزدیک تر شده اند. این دفتر در حالی در باواریا شروع به کار می کند که بایرنی ها سال گذشته در تهران دفترشان را تأسیس کرده بودند. 

مسعود خوانساری درباره فعالیت این دفتر به فعالان اقتصادی دو کشور گفت: ما در ایجاد روابط و همکاری ها طولانی مدت با باواریا جدی هستیم و نگاهی به 9 ماهه گذشته نشان می دهد که قراردادهای خوبی بسته شده اما به نظر من هنوز در سطح توانایی های دو طرف نیست.

به گزارش خبرنگار اعزامی «فرصت امروز» به مونیخ، خوانساری مراودات بانکی را همچنان بزرگ ترین مانع توسعه روابط دو کشور و صدور ویزا و سرعت پایین شرکت های آلمانی را برای همکاری از دیگر موانع میان تهران و بایرن دانست.

رئیس اتاق تهران با اشاره به ثروتمند بودن باواریا و ظرفیت های اقتصادی ایران، فعالیت بیشتر این ایالت را از مهم ترین انتظاراتش عنوان کرد. برنارد شوواب، معاون وزیر اقتصاد باواریا که میزبان این نشست بود با اشاره به صحبت های واگنر در ایران گفت: خانم واگنر گفت که ما آمده ایم بمانیم و حالا با ارتباطاتی که ایجاد شده باید بر بخش های مختلف تمرکز کنیم و هدفمند باشیم.

شوواب که دبیرکل وزارت اقتصاد هم هست تمرکز سفرهای اخیر دو طرف را خورو سازی عنوان کرد وگفت: باواریا در این زمینه بسیار قوی است و شما راه را درست آمده اید.

این مقام وزارت اقتصاد باواریا مشکلات بانکی را از اولویت های این وزارتخانه دانست و گفت: قصد ما این است که به زودی بانک های ایرانی را به باواریا بیاوریم اما هنوز مشکلات زیادی برای حل کردن داریم.

شوواب در تشریح فعالیت ها و همکاری های تهران و باواریا به گزارش اتاق بازرگانی مونیخ اشاره کرد و از ایجاد 6 هزار ارتباط میان شرکت های ایرانی و ایالت باواریا خبر داد و گفت: همچنین صادرات ایالت ما به ایران امسال 30 درصد افزایش یافته و این آمارها نشان می دهد ما در مسیر درستی قرار داریم و پتانسیل بالایی بین ما وتهران وجود دارد.

او از دیجیتالی شدن به عنوان یکی از چالش های بزرگ پیش رو نام برد و از سرمایه گذاری بیش از 2میلیارد یورو در این حوزه در سال های آینده خبر داد و این حوزه را یکی از مهم ترین همکاری های تهران و باواریا دانست.

بازدید از شرکت های تولیدی

رئیس اتاق تهران به همراه هیات اقتصادی اعزامی از سوی اتاق در ادامه از شرکت های TUV SUD ، نمایشگاه BMW و vebasta تولید قطعات خودرو بازدید کرد. شرکت TUV  که به تازگی صدوپنجاهمین شعبه اش را در ایران تأسیس کرده و ماه آینده ثبت آن نهایی خواهد شد بیش از 150 سال از تأسیس اش می گذرد.

حوزه فعالیت این شرکت انجام تست، صدور گواهی های بین المللی، بازرسی و آموزش است؛ حوزه ای که به گفته رئیس اتاق تهران از نیازهای جدی در ایران است و اتاق تهران قصد دارد با این شرکت همکاری داشته باشد. هیأت تجار ایرانی همچنین از شرکت Kune+nagel که غول شرکت های لجستیکی جهان است نیز بازدید کرد.

پولرت، قائم مقام دفتر اقتصاد و صنعت باواریا در افتتاحیه نشست هیات اقتصادی ایران با همتایان خود در اتحادیه اقتصاد و صنعت باواریا حوزه خودرو را مهم ترین زمینه همکاری های دو طرف دانست.

او به توانایی های این ایالت در این حوزه اشاره کرد و گفت: خودرو یک پنجم ظرفیت شغلی، یک چهارم ارزش اقتصادی و یک سوم کل صادرات باواریا را از آن خود کرده است.

به گفته این مقام ایالت باواریا، نوآوری های باواریا در این حوزه در جهان مطرح است و باواریا می تواند همکاری های بسیار خوبی با ایران داشته باشد. پولرت به نیاز خودرو در ایران اشاره کرد و گفت: با وجود نیازی که در ایران دیده می شود اگر این روند ادامه پیدا کند این کشور تا سال2020 هر سال باید 6/1خودرو تولید کند.

پولرت این مسئله را زمینه بسیار خوبی برای همکاری تهران- باواریا در سطح بالا عنوان کرد. او گفت: روابط با ایران برای ما بسیار مهم است و می خواهیم صحبت کنیم، چراکه دیالوگ درک اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران پس از برشمردن ظرفیت های همکاری ایران با باواریا در این نشست نیاز آلمان به گاز و ذخایر معدنی را از مهم ترین زمینه های همکاری با آلمان دانست و درباره مشکلات کار میان دو طرف گفت: چین، کره، هند و بانک های کوچک اتریش مشکلات بانکی شان را حل کرده اند، اما متأسفانه این مشکل با اغلب کشورهای اروپایی ادامه دارد. خوانساری گفت: با وجود نیاز بالایی که در کشور ما وجود دارد چرا فولکس و بی ام و که خودروسازان باواریایی هستند به این بازار وارد نمی شوند.

رئیس اتاق تهران از ایالت صنعتی باواریا خواست که در این زمینه بیشتر تلاش کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OCnuND8s
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه