پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

AlemHealth، یک استارتاپ پزشکی در امارات است که می تواند از راه دور از طریق فناوری ارتباط از راه دور، بیماری بیماران را تشخیص دهد و آنها را درمان کند. این استارتاپ فرصتی را در اختیار مناطق روستایی قرار می دهد که تحت مراقبتی دقیق باشند؛ مراقبتی که پیش از این هرگز از آن برخوردار نبوده اند.

AlemHealth  و چند استارتاپ پزشکی تازه کار دیگر از طریق شیوه های جدید و مدرن درمانی می خواهند خدمات باکیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند که هم به راحتی در دسترس شان قرار بگیرد و هم هزینه های معقولی داشته باشد. اما به هر حال این نهادها با موانعی مواجهند؛ موانعی که آنها را در سنجش عملکرد و تاثیرشان در اکوسیستم کارآفرینی که هنوز در حال توسعه است، تضعیف می کند.

آزمایشگاه تحقیقاتی Wamda که با ال جی شراکت دارد، به تازگی با بیش از 129 کارآفرین و متخصص در صنعت بهداشت و درمان این منطقه مصاحبه کرده تا بتواند دامنه فعالیت های خود را در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی و همچنین اکوسیستم کارآفرینی خودش گسترش دهد.

منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی با چالش های مراقبت بهداشتی زیادی مواجه است. پیش بینی می شود که عدم تعادل میان سطح عرضه و تقاضا و هزینه های بالای درمان -که در نتیجه رشد جمعیت، افزایش جمعیت سالخورده بیمار و شیوع چاقی مفرط و بیماری های غیرمسری به وجود آمده- طی 15سال آینده تشدید شود.

تا سال 2030، بیماری های غیرمسری مثل دیابت عامل مرگ 87 درصد از جمعیت کشورهای عضو شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس (عربستان سعودی، کویت، بحرین، امارات متحده عربی، عمان و قطر) و همچنین 81 درصد جمعیت کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقای جنوبی (خارج از منطقه شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس) خواهد بود.

به علاوه اینکه، متخصصان تخمین می زنند که ظرف پنج سال آینده این منطقه برای برطرف کردن نیازهای خودش، 360 هزار تخت جدید در بیمارستان ها و 150 هزار پزشک جدید می خواهد. اگرچه دولت های این منطقه قصد دارند ظرف 10 سال آینده بودجه مراقبت های بهداشتی را به رقمی بی سابقه در تاریخ خود برسانند اما نمی توانند به تنهایی از پس مشکلات خود و برآورده کردن نیازهای جوامع خود برآیند.

چالش های روز افزون این منطقه تصویر غم انگیزی را به وجود آورده اما در عین حال راه را برای ورود مهره های بی اسم  و رسم دار اما هوشمند به صنعت بهداشت و درمان باز خواهد کرد.

طی سال های اخیر، شمار نهادهای کارآفرینی حامی در منطقه خاورمیانه و آفریقای جنوبی افزایش یافته و تعدادشان از 183 در سال 2010 به 463 در سال 2015 رسیده است؛ در جریان این موج تازه نخستین کارآفرینان حوزه بهداشت این منطقه درحال شکل گیری است.

مردم هم حالا بیشتر از مراقبت های بهداشتی دیجیتال حمایت می کنند؛ 48 درصد جوانان بین 15 تا 35 سال منطقه خاورمیانه و آفریقای جنوبی بر این باورند که فناوری های اطلاعاتی باید در راستای بالا بردن کیفیت، دسترسی و کاهش هزینه های سیستم های بهداشت و درمان این منطقه مورد استفاده قرار بگیرند.

استارتاپ ها هم در حال سرمایه گذاری روی به بلوغ رساندن اکوسیستم کارآفرینی و رشد روندهای فناوری هستند. از میان کارآفرینانی که نویسنده های این مقاله با آنها مصاحبه کرده اند، 90 درصد دارند شرکت هایی را اداره می کنند که طی پنج سال گذشته به وجود آمده اند.

مصر و امارات متحده عربی بیشترین استارتاپ های فعال در حوزه بهداشت را در منطقه خاورمیانه و آفریقای جنوبی در اختیار دارند؛ لبنان، اردن و عربستان سعودی در رده های بعدی قرار می گیرند و بسیاری از کشورهای دیگر نشان داده اند که واقعا پتانسیل این کار را دارند.

Altibbi، یکی از استارتاپ های این منطقه یک پورتال بهداشتی آنلاین عربی راه انداخته که به کاربران اجازه می دهد به صورت مستقیم با پزشکان متخصص منطقه در تماس باشند. Altibbi، Sohati در لبنان، 3eesho (عیشو) در امارات متحده عربی و یک سری شرکت های دیگر هم درصدد هستند که بیماران را مطلع و سالم نگه دارند و مشکلات خود را از طریق خدمات اطلاعات آنلاین کاهش دهند و در نهایت میزان تقاضا را برای مراقبت های بهداشتی بیمارستانی پایین بیاورند.

کارآفرینان در نهادهای پزشکی منطقه خاورمیانه و آفریقای جنوبی حتی درصدد حل مشکل کمبود پرسنل هم برآمده اند؛

Nabda Care در مصر به عنوان مثال یک سری محصولات دیجیتالی را برای مراقبت  های خانگی از بیماران مبتلا به دیابت و همچنین ابزارهایی را برای ایجاد و تسهیل سابقه پزشکی الکترونیک برای بیماران در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

روی هم رفته، فعالیت های این استارتاپ های کارآفرینی نشان می دهد که نوآوری در بخش خصوصی چطور می تواند روی جوامع تاثیر داشته باشد؛ تاثیر سرمایه گذاری در منطقه خاورمیانه و آفریقای جنوبی معمولا کمرنگ است اما استارتاپ هایی که این مقاله مورد بررسی قرار داده، پتانسیل گسترش فعالیت های خود را دارند.

برچسب ها : دریچه قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/N82uKIv7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه