جمعه, ۹ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 30 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

تبلیغات محیطی از اشکال موثر تبلیغات است که در سال های اخیر و با توسعه فضای دیجیتال، اهمیت آن تا حدی در نظر اهالی تبلیغات کاهش یافته است. با این حال، این شکل از تبلیغات همچنان پابرجاست و در برخی موارد موثرتر از سایر رسانه ها عمل می کند.

در بررسی بیش از 1200 سازه تبلیغات محیطی اکران شده در تمامی مسیرهای شهر تهران نتایجی حاصل شد که در ادامه به تفصیل ارائه خواهد شد. شایان ذکر است سازه های بررسی شده شامل بیلبوردها (تک وجهی و چند وجهی)، پل های عابر پیاده، پل های سواره رو، استرابوردها و سی ال بی ها است.

بیشترین اکران ها مربوط به چه زمینه های فعالیتی و کدام شرکت ها بود

شش زمینه فعالیتی که در این دوره بیشترین حجم تبلیغاتی را داشتند به شرح زیر هستند:

1- تبلیغات فرهنگی

2- شرکت های اینترنتی

3- محصولات غذایی

4- خدمات آموزشی

5- بانکداری

6- خودرو

گرم شدن بازار تبلیغات آژانس های مسافرتی و هتل ها

با سردتر شدن هوا، شرکت های ارائه دهنده خدمات گردشگری و هتل ها با حجم قابل توجهی از تبلیغات، سعی در معرفی خدمات خود داشتند و به ترغیب مخاطبان به سفر در سایر فصل های سال می پرداختند. حجم تبلیغات شرکت های مسافرتی و هتل ها در این دوره قابل توجه بود. البته گران شدن دلار و نزدیک شدن به پایان سال میلادی و امکان افزایش تقاضا برای سفرهای خارجی در افزایش حجم این نوع از تبلیغات بی تاثیر نبوده است.

وب سایت های پخش آنلاین فیلم های سینمایی و سریال

با توجه به اینکه این روزها نمایش و پخش ویدئو در وب سایت ها از سرویس های پرطرفدار و بسیار سرگرم کننده به شمار می آیند، چندی است که شرکت های ارائه دهنده اینترنت در این راه گام برداشته اند و با راه اندازی سرویس نمایش آنلاین فیلم های سینمایی، انیمیشن و... سعی در جذب مخاطب دارند.

شرکت های شاتل و آسیاتک از جمله این شرکت ها هستند. بعد از شاتل که تحت عنوان «شاتل لند» در ماه های گذشته (تابستان امسال) تبلیغات گسترده ای روی این موضوع داشت، آسیا تک هم حجم قابل توجهی از تبلیغات خود را به این موضوع، تحت عنوان «آی سیما» تخصیص داده است.

چهره های سرشناس

بهرام رادان (نوین چرم)، کریستیانو رونالدو (کلییر)، زانیار خسروی (سان استار) و سیروان خسروی از چهره های سرشناسی بودند که در این ماه روی تابلوهای تبلیغاتی نقش بسته بودند. آلبوم آنپلاگد سیروان خسروی با دو اسپانسر حضور پرتعدادی را روی تابلوها داشت.

یکی از اسپانسرهای این آلبوم موسیقی، برند سان استار بود که ماه هاست در کنار برادران خسروی (زانیار و سیروان خسروی) به تبلیغات خود می پردازد و اسپانسر دوم نیز اسپری اکس از محصولات شرکت یونیلیور است که از سال های قبل با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی با حضور سیروان خسروی به برگزاری مسابقات و ایونت های مختلف پرداخته است.

در سال های اخیر برادران خسروی به دلیل طرفداران زیاد خود و پرسونال برندینگ قدرتمندی که در عرصه موسیقی و تبلیغات داشته اند، همواره مورد توجه برندهای مختلف بوده اند و کنسرت ها و آلبوم های موسیقی آنها در کنار اسپانسرهای قدرتمندی چون اکس اجرا و منتشر شده است.

تبلیغات گسترده رستوران ها

چندین ماه است که حجم زیادی از رستوران ها از فضای تبلیغات محیطی برای معرفی خود استفاده می کنند، ولی این ماه رستوران شاندیز رکورددار این موضوع است و به معرفی شعب مختلف (شعب سناتور، نبوت، شریعتی، البرز، پاسداران و...) خود روی سازه ها پرداخته است.

سریال تابلوهای خالی شهر تهران

در پاییز امسال مزایده ای گسترده با موضوع سازه های تبلیغاتی تهران برگزار شد که در آن برخی شرکت ها پس از مدتی وقفه مجددا به لیست تابلوداران شهر اضافه شدند و برخی شرکت از این لیست خارج شدند. جابه جایی صاحبان رسانه در این دوره سبب شده بود که برخی تابلوهای شهر تهران نتوانند مشتری مناسب خود را پیدا کنند و خالی بمانند.

در این میان گروه خلاقی از خواننده های زیرزمینی، فرصت را غنیمت شمرده و با اسپری به جان یکی از پل های عابر شهر افتادند و گروه خود را به صورت رایگان روی پل عابر تبلیغ کردند؛ این موضوع می تواند از معایب و محاسن بنرهای سفید و خالی به حساب بیاید.

هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد

از نکات قابل تامل در این ماه، افزایش تبلیغات سالن های زیبایی است. این موضوع سبب می شود دو سوال در ذهن مخاطب ایجاد شود؛

1. آیا مناسب ترین روش تبلیغاتی برای رساندن پیام تبلیغاتی سالن های زیبایی، تبلیغات محیطی در این سطح است؟

2. بودجه تبلیغاتی سالن های زیبایی چقدر است که می توانند از پل ها و بیلبوردها برای تبلیغات خود استفاده کنند؟

پاسخ به این سوالات توجه بیننده را به این موضوع جلب می کند که مسئله زیبایی در این روزها یکی از مهم ترین صورت مسئله های مطرح شده در سطح جامعه است و برای حل این مسئله می توان از استراتژی های مختلف و نامتعارف استفاده کرد!

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/u0bYRnoZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه