پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه منفی بود و 8 واحد افت کرد. شاخص کل بورس در آخرین روز کاری خود در هفته جاری، در ابتدای بازار همانند روزهای گذشته با افزایش اندک تقاضا مواجه شد، به طوری که بعد از گذشت یک ساعت از بازار به بیشترین ارتفاع خود رسید ولی از این زمان به بعد به علت برتری عرضه بر تقاضا و تشدید عرضه ها در سهم های شاخص ساز، باعث عقب نشینی شاخص از رشد اولیه خود شد و در نهایت شاخص کل بورس دیروز را با کاهش به پایان رساند.

در بازار روز گذشته بیشترین تأثیر مثبت متعلق به گروه های محصولات شیمیایی، سیمان، آهک و گچ و فرآورده های نفتی و در مقابل بیشترین تأثیر منفی متعلق به گروه های سرمایه گذاری ها، فلزات اساسی و استخراج کانه های فلزی بود. جو خرید بازار در گروه های سیمان، آهک و گچ، مواد و محصولات دارویی و سایر واسطه گری های مالی و درمقابل جو فروش متعلق به گروه های ساخت محصولات فلزی، زراعت و خدمات وابسته و فلزات اساسی بود.

 
ادامه اقبال نوسان گیران به گروه سیمانی

بورس اگر چه نسبت به روزهای قبل اندکی پرحجم تر معامله  شد، اما روند بازار سهام حاکی از حاکم شدن الگوهای اصلاح قیمتی بر اغلب نمادهای معاملاتی بود. جدای از معاملات درون گروهی برخی حقوقی های شاخص ساز، بازار سهام با اقبال نوسان گیران به گروه سیمانی ها مواجه بود.

همزمان در کف قرار گرفتن قیمت ها در گروه پالایشی ها اگر چه اغلب نمادهای معاملاتی این گروه را سبزپوش کرد اما عرضه های تدریجی سهام از سوی معامله گران حقیقی و حقوقی، روندی متعادل را بر این گروه حاکم ساخت.

در گروه غذایی  نیز تک سهم ها شاهد نوسانی شدن قیمت ها همزمان با افزایش تقاضای سفته بازان در برخی نمادهای معاملاتی بودند. به طور کلی بازار سهام، بازاری متعادل و کم نوسان بود که در اغلب نمادهای معاملاتی، نوسان قیمت ها در محدوده صفر تابلو را به نظاره نشسته بود.

رشد اندک آیفکس

معاملات فرابورس ایران در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با دادوستد 534 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 3 هزار و 8 میلیارد ریال به پایان رسید. روز چهارشنبه سوم آذرماه معاملات اوراق بهادار در حالی در بازارهای فرابورس جریان یافت که حجم و ارزش معاملات افزایش یافت. در همین حال شاخص کل نیز پس از دو روز توقف در ارتفاع 833 واحدی، روز گذشته نزدیک به یک واحد افزایش یافت تا آیفکس خود را به کانال 834 واحدی نزدیک تر کند.

شاخص کل فرابورس با اهرم دو نماد پتروشیمی و یک نماد پالایشی باوجود تأثیرات منفی نمادهای  «میدکو»،  «ارفع» و  «شاوان» با رشد 0.7 واحدی معادل 0.08درصد روبه رو شد و در رقم 833.7 واحدی قرار گرفت. نمادهای  «زاگرس»،  «شرانل» و  «مارون» نمادهایی بودند که تا سقف حداکثر 1.4 واحد تأثیر مثبت بر آیفکس داشتند و موجب سبزپوشی این نماگر شدند.

نماد  «چکاپا» که نقل و انتقال نزدیک به 13میلیون سهم به ارزش بیش از 34 میلیارد ریال را در کارنامه عملکرد روزانه خود به ثبت رساند، به عنوان نمادی که بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در بازار سهام فرابورس تجربه کرد، شناخته شد.

در این بازار نمادهای  «شلیا»،  «خفناور»،  «سبزوا» و  «دسانکو» نیز در حالی با بالاترین رشد قیمت تا سقف 5 درصد روبه ور شدند که نمادهای  «غگلستا»،  «کشرق»،  «ارفع» و  «کتوکا» تا سقف 3.8 درصد افت قیمتی را متحمل شدند.

در نهایت در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه تعداد 452 میلیون سهم به ارزش بیش از یک هزار و 41 میلیارد ریال معامله شد که نزدیک به یک سوم از ارزش معاملات دیروز فرابورس را دربرمی گرفت. نقل و انتقال 1.8 میلیون ورقه بهادار به ارزش حدود یک هزار و 758 میلیارد ریال نیز ماحصل معاملات انجام شده در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس بود.

نماد اوراق مرابحه گندم با دست به دست شدن 501 هزار و 300 ورقه به ارزش 501میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار به خود اختصاص داد. در تابلوی اوراق تسهیلات مسکن نیز به دنبال عرضه اوراق تسه آبان ماه 95 در بازار و افزایش حجم عرضه این اوراق، روند نزولی قیمت ها ادامه یافت تا بالاترین قیمت تسه رقم 783هزار ریال و مربوط به اوراق تسهلات مسکن مرداد95 باشد.

در حال حاضر نرخ اوراق تسهیلات مسکن در بازار فرابورس بین 726 تا 783 هزار ریال در نوسان است که نسبت به روزهای قبل از تداوم روند ریزشی قیمت ها حکایت می کند.

ارتباط با نویسنده: sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kZETr8Jp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه