در نخستین شماره از معرفی شرکتهای فعال در زمینه تبلیغات و بازاریابی خدمات بهداشتی و دارویی در ستون ستارههای تبلیغات، به سراغ سرآمد این شرکتها رفتهام.Publicis Healthcare Communications Group یا به اختصار PHCG هم به لحاظ گردش مالی و هم به لحاظ تنوع خدمات، بزرگترین و قدرتمندترین شبکه تخصصی حوزه سلامت و دارو به شمار میآید و انتخاب جایگاه اول در سال 2014 میلادی، از سوی وب سایت معتبر adbrands گواه این مدعاست. PHCG در 10 کشور فعال است و در حدود 5500 پرسنل در 60 دفتر مختلف به صورت فعال در استخدام خود دارد. با پیچیده و رقابتیتر شدن دنیای کسبوکار و لزوم ارائه خدمات تخصصی، مجموعه PHCG در سال 2003 تأسیس شد.
همانگونه که خود این مجموعه نیز در بیانیه ماموریتش تأکید دارد، پرورش نیروهای کارآمد و ارائه آثار نوآورانه از جمله اهداف شرکت است. بزرگترین خدمترسان تبلیغات و بازاریابی حوزه سلامت، خود بخشی از هلدینگ پابلیسیز به حساب میآید و البته این شرکت، سیاستهای راهبردی و اصلی 12 برند را که در زیرمجموعه خود دارد تعیین میکند. برای آشنایی با خدمات تخصصی این مجموعه به معرفی برخی از زیرمجموعهها و فعالیتهای تخصصی آنها میپردازم.
Heartbeat:یکی از مجموعههــای مهم پی اچ سیجی است که در سانتامونیکای نیویورک واقع است. آنچه باعث شهرت «هرت بیت» شده، ارائه برنامههای خلاق و متنوع بازاریابی در فضای صنعت دارویی است. با آنکه این صنعت با وضع قوانین خاص در حوزه تبلیغات و بازاریابی دارای محدودیتهایی است، اما «هرت بیت» سعی کرده است از تمام ظرفیتهای باقیمانده موجود استفاده لازم را ببرد و کمپینهای خلاقانهای ارائه کند.
Maxcess: این مجموعه بازوی مدیریت بازار «پی اچ سی جی» است. در حقیقت به شرکای تجاری ویژه این مجموعه خدماتی ارائه میکند تا آنها با شناخت بهتر، بتوانند نام تجاری خود را در بازار مطرح کنند. در حقیقت یکی از وظایف اصلی مکسز، ایجاد روابط پرمغز و بامعنی میان مشتری و تولیدکنندگان است.
Publicis Health Media: شرکتی با این قدرت حتما نیاز به مجموعهای دارد که در در زمینه طراحی، برنامهریزی و اختصاص رسانههای عمومی بهطور تخصصی کار کند. این وظیفه در حوزه سلامت به Publicis Health Media محول شده است.
Real Science: همانگونه که میدانیم، بخشهای عمدهای از حوزه سلامتی و دارو کاملا تخصصی و علمی است، لذا گروهی که در این زمینه تبلیغ میکند نیز باید دراین زمینه کاملا مطلع باشد. در حقیقت Real Science پشتوانه علمی کل گروه است. کار مهمی که در این شرکت انجام میشود درهم آمیختن مطالب تخصصی و آموزشی با دنیای تبلیغات و خلاقیت است که باعث میشود خدمات تولید شده در این مجموعه حالت تک بعدی نداشته باشد.
Verilogue: اگر شرکتهای ارائهکننده خدمات و تولیدات پزشکی و بهداشتی نیاز به اطلاع از گفتمان میان پزشکان و بیماران داشته باشند، باید به شرکتی مثل Verilogue مراجعه کنند. در حقیقت این شرکت خدمات پژوهشی به مشتریان نهایی و سایر اعضای گروه PHCG ارائه میدهد. تحقیقات بازار، تحقیقاتی بازاریابی و آموزش عمده خدمات این شرکت است.
همچنین کارشناس خبره فرهنگی این مجموعه تعاملات میان پزشکان، پرستاران، بیماران و مراقبان آنها را تحت نظر گرفته و با ثبت و تحلیل آنها اطلاعات ارزشمندی را برای قرار گرفتن محصولات در بازار در اختیار کمپانیها قرار میدهد.
تبلیغ منتخب
زندگی بدون خستگی، عنوان این تبلیغ جذاب است که برای معرفی یک مکمل دارویی تهیه شده است.وسواس و دغدغه یک جوان برای تمیز کردن خودروی از رده خارجش دستمایه ساخت این تبلیغ شده است.مشاهده منظره تمیز کردن اتومبیل در گوشهای از خیابان بیتوجه به اطراف و پخش شدن نوع خاص موسیقی که کمک میکند ما علاقه زیاد این فرد را با ماشینش بیشتر درک کنیم.
در آخر یک حادثه عادی، باعث میشود همه چیز از نو آغاز شود. چرا؟ او از تمیز کردن ماشینش خسته نمیشود زیرا هم به آن علاقه شدیدی دارد و هم... (برای مشاهده تبلیغ لطفا از کد داخل این نوشته استفاده بفرمایید.)
ارتباط با نویسنده: alijah. ir
مشاور تبلیغات و برندسازی