چند وقتی است که مسئولان تلاش میکنند روزی را بهعنوان «روز جهانی حلال» انتخاب کنند؛ روزی که شرکتهای فعال در زمینه ارائه محصولات حلال بتوانند خود را معرفی کنند و جایگاه خود را در بازار کشورهای اسلامی ارتقا بدهند.
در همین راستا، موسسه حلال جهانی روز 17 رمضان را بهعنوان روز جهانی حلال معرفی کرده و تصمیم دارد همایشی را با همین موضوع در برج میلاد تهران برگزار کند.
در این همایش مهمترین رویدادها، مسایل و مشکلات صنعت حلال مورد بررسی قرار میگیرد.
دکتر عبدالحسین فخاری، دبیر کل موسسه حلال جهانی در گفتوگویی با خبرگزاری حلال اعلام کرد: «بدون آنکه بخواهیم وارد «نقش برند» شویم، در نظر داریم از ارزش افزودهای که «حلال» میتواند در موفقیت یا عدم موفقیت برندها داشته باشد، سخن بگوییم.
بیتردید با توجه به جمعیت دو میلیاردی مسلمانان که حدود یک سوم جمعیت جهان را تشکیل میدهند، واژه «حلال» در هر برندی میتواند اطمینان این گروه انبوه را به سوی خود جلب کند.
چنانچه صاحبان برندهای غذایی، دارویی، بهداشتی و خدماتی بتوانند این مزیت اقتصادی را برای خود کسب کنند، میتوانند از ثمرات آن بهره کافی و وافی را ببرند.» او اضافه کرد: «تحقیقاتی که «موسسه حلال جهانی» در زمینه برندهای با مزیت «حلال» انجام داده، نشان میدهد که افزوده شدن این مزیت به آن برندها، بازارهای وسیعی را نصیب صاحبان برندها کرده، بهطوری که برای حفظ این مزیت حاضر شدهاند هرگونه تغییری را در خط تولید یا فرآیند خدمات خود بپذیرند.»دبیر کل موسسه حلال جهانی به صاحبان برند کشور و سایر کشورهای اسلامی توصیه میکند که تلاش کنند از این مزیت برای رشد صادرات و کسب بازارهای جدید برای خود استفاده کنند.