سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کاهش میزان رزرو هتل‌ها، میز‌های خالی رستوران‌ها، عدم حضور گردشگران در فروشگاه‌های بزرگ و... شش ماه بعد از حملات 13 نوامبر پاریس هنوز هم چهره گرفته‌ای به خود دارد!

هتل‌های پاریس پس از حملات ماه ژانویه و نوامبر دیگر نتوانستند جایگاه قبلی خود را بازیابند. طبق آمار شرکت MKG متخصص در صنعت گردشگری، بعد از حملات 13 نوامبر، ماه آوریل به‌عنوان فاجعه آمیز‌ترین ماه به ثبت رسیده است.

گردشگری پاریس پس از حملات هنوز سرپا نشده است

تمایل مشتریان خارجی به سفر در جنوب اروپا کاسته شده و تعطیلات مدارس نیز تعداد بازدیدکننده‌ها را افزایش نداده است.

میزان رزرو هتل‌ها در ماه آوریل 2016 (با 70.4 درصد) در مقایسه با ماه آوریل 2015 (با 81.4 درصد) با کاهش همرا بوده است. برای جذب بیشتر گردشگر، هتل‌ها قیمت‌های‌شان را کاهش داده‌اند و در نهایت پاریس شاهد 19.6درصد کاهش در درآمد به ازای هر اتاق خالی بود. مدیر این شرکت گردشگری اعلام کرد: «15 سال می‌شود که چنین کاهشی را در پاریس نداشته‌ایم.» او این‌گونه تجزیه و تحلیل می‌کند: «حملات مکرر بروکسل که با توصیه‌های محتاطانه همراه بود، راه‌اندازی مجدد گردشگری را با وجود مشتریان بین‌المللی محتاط، به تاخیر انداخت.»

خیلی خوشبین نیستیم!

میزان رزرو هتل‌ها از اوایل 2016 بسیار پایین‌تر از حد معمول بوده است (49درصد در ژانویه، 40 درصد در آوریل). فیلیپ لوبوف، مدیر مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای ماندارین اورینتال که همانند دیگر هتلداران سفر‌های کاری به خارج را برای ترغیب مسافران به انتخاب مقصد پاریس چند برابر کرده، می‌گوید: «مسافران خارجی، خصوصا ژاپنی‌ها و چینی‌ها برای تعطیلات‌شان دیگر پاریس را انتخاب نمی‌کنند.»

مدیر هتل موریس در مرکز پاریس نیز می‌گوید: «مشتریانی که برای اوقات فراغت خود می‌آمدند، بیشتر لندن و رم را برای مقصد انتخاب می‌کردند.»

حضور مشتریان در رستوران‌های پاریس نیز بسیار کاهش یافته است. رئیس اتحادیه مرکزی این صنعت با اظهار تاسف گفت: پاریس همچون شهر ارواح شده است.

حتی رفت‌و‌آمد‌ها در بوتیک‌های لوکس خصوصا از جانب آسیایی‌ها کاهش یافته است. دیگر فروشگاه‌های پاریس در بلوار عثمان، همچون گالری لافایت هنوز هم به سطح فروش خود به قبل از حملات نرسیده‌اند.

مشتریان فرانسوی هنوز هم برای جبران کمبود گردشگران کافی نیستند و مشتریان بین‌المللی فروشگاه‌های بزرگ، خصوصا ژاپنی‌ها، هنوز به پایتخت بازنگشته‌اند.

موزه اورسی با کاهش 8 درصد بازدیدکنندگان از اوایل 2016 روبه رو شده است. آمار دقیقی از موزه لوور در دست نیست اما همچنان از حد معمول خود پایین‌تر است.

منبع : AFP
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zWjb5IPN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه