جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با حضور در غرفه ایسنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات از ابلاغ پروتکل جدید درمان با متادون خبر داد. دکتر فرید براتی سده با بیان اینکه اعتیاد به‌عنوان یک بیماری برگشت‌پذیر شناخته می‌شود، گفت: در دنیا میزان معتادان پاک را پنج تا 15 درصد تخمین می‌زنند، اما در کشور ما به دلیل وجود گروه‌های فعال و ایجاد بافت حمایتی میزان معتادان پاک 20 درصد تخمین زده شده‌است. اعتیاد مانند دیابت یا بیماری‌های عفونی و کلیوی برگشت پذیری زیادی دارد و این مختص کشور ما نیست؛ بلکه در همه جای دنیا این میزان برگشت پذیری وجود دارد. مهم این است که سیستم‌های خدمات درمانی و کاهش آسیب ایجاد شود تا به معتادان کمک کنیم روزهای قطع مصرفشان بیشتر از روزهای مصرف باشد. 

وی با بیان اینکه به ازای هر یک هزار تومان هزینه در بحث درمان می‌توان سه هزار تومان سود برد اظهارکرد: اگر بتوانیم یک معتاد را که 12 روز مصرف دارد به مدت هفت روز پاک نگه داریم کار بزرگی در حوزه اعتیاد و اقتصاد انجام داده‌ایم. 

وی با بیان اینکه دو سال قبل بهزیستی و پلیس در یک عملیات شبانه 100 معتاد زن خیابانی را جمع‌آوری کردند، گفت: دوباره این افراد به چرخه بازگشتند چرا که حلقه‌ها کامل نبود و در مورد کارتن‌خواب‌های زن و مرد نیازمند برنامه‌ریزی زیادی هستیم.

مدیر کل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه به‌زودی کمپی با ظرفیت 300 نفر برای زنان متجاهر معتاد (زنان معتاد خیابانی) ساخته می‌شود، گفت: نیازمند اعتبارات ویژه‌ای هستیم. وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان مجلس اقدامی در راستای کمک قانونی به جمع‌آوری معتادان انجام نمی‌دهند، افزود: نمایندگان اقدامات خوبی انجام داده‌اند؛ اما جای سوال است که چرا وقتی از وزرا و مسئولان کشوری در مورد مسائل مختلف سوال می‌پرسند در مورد وضعیت اعتیاد یا عدم بیمه معتادان و عدم ارائه خدمات به این افراد سوالی مطرح نمی‌شود. به گفته وی کار در حوزه معتادان بدون اعتبار امکان‌پذیر نیست. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rj1XKely
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه