دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدتی قبل در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا تلگرام کمپینی شروع به فعالیت کرد تحت عنوان «خرید خودروی صفر ممنوع». این کمپین در حال فعالیت گسترده است و خیلی سریع پیام آن به‌دست تک‌تک اعضای گروه‌های مجازی رسید. هدف این گروه همان‌طور که از نام آن مشخص است کاهش قیمت خودرو داخلی است.

درواقع این کمپین مردم را به نخریدن خودروی صفر تشویق می‌کند تا با این کار قیمت خودروی داخلی کاهش یابد. در کنار پیام‌های این کمپین پیامی منتشر شد که حاوی اطلاعات مربوط به یک فاکتور خرید خودرو بود و از طریق ارزش افزوده، قیمت اصلی یک خودرو را محاسبه می‌کرد. این پیام با برانگیختن حس ملی‌گرایی مانع از توجه به اشتباهات مربوط به این فاکتور شد.

243465768769769

با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت یا از طریق بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های خودرویی به‌آسانی می‌توان اشتباهات در این رقم‌ها را یافت. عکس‌های ماهواره‌ای که از انبار ایران‌خودرو گرفته و پخش شد نیز بیانگرکاهش قیمت خودرو در آینده نزدیک است. البته عده‌ای معتقدند که انبار خودرو تقریباً همیشه به همین شکل بوده است و استراتژی شرکت آن است که از هر کالا درصدی از آن را در انبار ذخیره و نگهداری کند.

نکته‌ای که در این میان باعث شد تا این کمپین قدرت بیشتری بگیرد مصاحبه‌ای بود که از طرف اتحادیه خودروسازان پخش شد. چند سال قبل این اتحادیه دلیل افزایش قیمت خودرو را تحریم‌ها و افزایش قیمت مواد اولیه عنوان کرد و متذکر شد که اکثر قطعات خارجی هستند اما پس از لغو تحریم‌ها اتحادیه عنوان کرد که محصولات داخلی هستند و ارتباطی به لغو تحریم‌ها ندارند.

دلیل راه‌اندازی کمپین
«خرید خودروی صفر ممنوع» چیست؟

با نگاهی به سال‌های گذشته متوجه این امر می‌شویم که صنایع ایران مانند یک پرنده عمل می‌کنند. با شکستن یک بال پرنده و رکود در یک صنعت بسیاری از صنایع دوران رکود خود را تجربه می‌کنند و گویا پرنده اقتصاد دیگر توانایی پرواز ندارد. عکس همین امر نیز صادق است. با رونق در یک صنعت می‌توان شاهد رشد و پرواز بسیاری از صنایع بود. پس از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 انتظار می‌رفت تا صنعت خودرو‌سازی متحول شود و به دنبال خود سایر صنایع وابسته را رونق بخشد اما این‌گونه نشد.

حقیقت آن است که اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت خودرو در ایران افزایش نرخ ارز است و تا زمانی که این نرخ کاهش نیابد و به زیر 2000تومان نرسد کاهشی در قیمت خودرو شاهد نخواهیم بود. همراه با افزایش نرخ ارز قیمت مواد اولیه مورد استفاده نظیر فولاد، مس، لاستیک و... افزایش چشمگیری داشته‌است.

* معامله گر

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YzhN0wjZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
امیر :
8 سال پیش
خودرو پراید خود را چند سال پیش فروختم تا بتوانم بلکه خودروی بهتری بخرم یا مدل بالاتر ولی همزمان ۱۲ ملیون تومان دستم ماند و پراید ۲۲ ملیون شد با پولم که خودرویی یک سال کار کرده فروخته بودم حتی نتوانستم هشت سال کار کرده هم بخرم، آیا باید من که خودم در شرکت فرقون سازی پراید کار کردم و میدانم چه آشغالی است، نتوانم خودرویی با پولی که حاصل چند سال کار کردنم هست خودرویی بخرم که در خارج با همین پول خودریی عالی میتوانم بخرم؟؟؟؟ خودرو ایرانی نخرید تا مجبور شوند خودرو را از انحصار ارگانهای دولتی چپالگر خارج شود!!!
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه