دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

کشف پستانداری از زمان دایناسورها

8 سال پیش ( 1394/7/20 )
 

دانشمندان یک گونه پستاندار کهن را کشف کرده‌اند که از رویدادی که باعث نابودی دایناسورها شد، جان به در برد. بقایای این موجود بزرگ که شبیه جوندگان است، سرنخ‌هایی از چگونگی ظهور پستانداران پس از نابودی دایناسورها به دست می‌دهد. این حیوان که «کیمبتوپسالیس سیمونسا» نام‌گذاری شده، یک موجود گیاهخوار و شبیه سگ‌آبی بود. دکتر استفان بروسات از دانشگاه ادینبورو در اسکاتلند که سرپرست تحقیقات بود توضیح داد فسیل حیوان را دانشجویی به نام «کاریسا ریموند» در خلال جست‌وجوهایی در ایالت نیومکزیکو در آمریکا کشف کرد.

او به بی‌بی سی گفت: «ما خیلی زود تشخیص دادیم این نوعی کاملا جدید از پستانداران است که کسی قبلا ندیده است.»به گفته دکتر بروسات، این حیوانات در عصر ژوراسیک بسیار کوچک بودند. او می‌افزاید: «بعد آنکه شهاب سنگ به زمین خورد و دایناسورها را محو و نابود کرد و ناگهان - در مقیاس‌های زمین‌شناسی - این گروه از حیوانات شروع به رشد و نمو کردند و بزرگ‌تر شدند.»

اینگونه بود که ظهور پستانداران شروع شد. دانشمندان می‌گویند این کشف و سایر کشف‌ها از آن دوران تصویری را از چگونی جان به در بردن پستانداران از آن انقراض عظیم به دست می‌دهد.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/B6l0U5Mg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه