جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در سال‌های اخیر به دلیل کمبود آب و فرسایش بیش از انتظار خاک، دولت‌ها برای کشت و کار کشاورزی تمهیداتی می‌اندیشند تا با استفاده از تکنولوژی و علم و توان خود، به بازدهی بیشتری درخصوص محصولات کاشتنی برسند. برای مثال برای تولید خیار در فضای باز، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌شود، اما اگر کشت این میوه به داخل گلخانه برود، بیش از یک میلیارد مترمکعب در حجم آب مصرفی برای تولید این محصول صرفه‌جویی می‌شود.

در کشور ما هم با توجه به محدودیت‌های آبی حرکت کشت سبزی و صیفی به سمت گلخانه‌ای امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر تلقی می‌شود، به‌گونه‌ای که وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه‌های دولت برای تبدیل تولید سبزیجات و صیفی‌جات به گلخانه‌ای، اظهارداشته است: دولت تسهیلات لازم را در اختیار کلیه کشاورزانی که محصول خود را به این روش تولید کنند، قرار می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از یکهزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای کشت سبزی در فضای باز در قم، اعلام می‌کند: اگر این مقدار به داخل گلخانه برود همان مقدار محصولی که در این مساحت زمین تولید می‌شد، در کمتر از ۷۰ هکتار تولید می‌شود.
ما هم در این کلاف به کشاورزان پیشنهاد می‌دهیم که از این فرصت پیش آمده بهره‌گیری کنند و با حمایت‌های جهاد کشاورزی به سمت کشت سبزی‌جات و سیفی‌جات در گلخانه رو بیاورند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/J7iTOwKj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه