شنبه, ۱۲ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 2 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

این جمله کوتاه ترجیع‌بند بسیاری از پروژه‌های ناموفق طراحی ا‌ست، گویی به یک توافق نانوشته‌ رسیده‌ایم که هیچ‌کدام‌مان از طراحی و از چگونگی فهم آن هیچ نمی‌دانیم. درواقع طراح‌‌ تصویری از «نافهمی» سفارش‌دهنده‌ها در ذهن خود ساخته و سفارش‌دهنده از نافهمی طراح و هر دو از نافهمی جامعه؛ نتیجه این نوع فکر، به همان نوع کار منجر شده است. پایین کشیدن سطح فهم خود از هر جایی که هست، آگاهانه و ناآگاهانه منجر به رفتار نافهمانه می‌شود.

درواقع اگر هم فهمی داشته‌ایم آن را نابود کرده‌ایم تا چونان نافهمان طراحی کنیم. به این هم توجهی نمی‌کنیم که وقتی خود را به نافهمی می‌زنیم، چه فرقی می‌کند که واقعا می‌فهمیم یا نه؟ مهم این است که چون نافهم‌ها رفتار می‌کنیم. در و دیوار شهر گواهی می‌دهد که این کار را کرده‌ایم. دوروبرمان پر شده است از بلاهت‌های طراحی. فرض نافهمی، منجر به طرح‌های بی‌مفهوم شده است.

درواقع ما براساس آنچه باور‌داریم و آنچه درست می‌دانیم، رفتار نمی‌کنیم. رفتار دیگری را بازی می‌کنیم که دروغین است. کاری می‌کنیم که به آن باور نداریم. مثلا طرح‌های ساده را باور‌ داریم اما چون فکر می‌کنیم جامعه، طرح‌های ساده را نمی‌فهمد یا با آن‌ ارتباط نمی‌گیرد، طرح‌های‌مان را ساده کار نمی‌کنیم، می‌رویم دنبال آن‌ طرحی که قابل فهم‌تر باشد. قابل فهم بودن هم تعریف نادقیقی است که هر کسی در ذهن خود ساخته. اینکه این اطمینان از نافهمی جامعه، از کجا می‌آید هیچ دلیل و منطق اثبات‌کننده‌ و هیچ سنجه‌ای هم برایش وجود ندارد.

سفارش‌دهنده‌ها و طراحان پیش‌قضاوتی ‌دارند که باعث توقف ایده‌های درخشان و مانع طرح‌های پیشرو می‌شود و در نهایت به معمولی‌ترین‌ طرح‌ها و محافظه‌کارترین‌شان قناعت می‌شود. صاحبان کسب‌وکارها باید بدانند طرح‌های‌شان، مواد اولیه تصویری‌ است که از برندشان در ذهن جامعه ساخته می‌شود. اگر خود را خلاق نشان دهند، جامعه آنها را برندهایی خلاق فرض می‌کند. اگر طرح‌های‌شان خلاق باشد، کل آن کسب‌و‌کار را خلاق قبول می‌کنند و البته اگر تصویری معمولی از خود نشان دهند، جامعه آنها را تنها در جایگاه یک برند معمولیمی‌پذیرد.

گاهی صاحبان برندها به اشتباه تصور می‌کنند که باید براساس سلیقه یک مخاطب فرضی نافهم، طراحی‌های‌شان را پیش ببرند. نتیجه این موضوع می‌شود طرح‌هایی که خود آن کسب‌وکار را نافهم نشان می‌دهد. کسب‌وکارها در طراحی و گرافیک، باید آن‌گونه رفتار کنند و آن تصویری را از خود نشان دهند که هستند یا می‌خواهند باشند. مردم آن را می‌فهمند و می‌پذیرند. همان کاری که با برندهای خارجی می‌کنند.

* طراح لوگو

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cQksnTtb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه