سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
منطقه آزاد

کسب و‌کار‌هایی برای افراد بازنشسته

8 سال پیش ( 1395/4/8 )
پدیدآورنده : شکیبا شاملو رضایی  

در حالی که بسیاری از مردم مشتاقانه منتظر موعد بازنشستگی‌شان هستند، اما بسیاری از بازنشستگان، گاهی به دلایل مالی، حاضر به توقف کار نیستند. استخدام در شغلی یکی از گزینه‌های آن‌هاست اما شروع یک کسب‌و‌کار در خانه نیز آزادی بیشتری را برای بازنشستگان، که مدتی طولانی کار کرده‌اند فراهم می‌آورد. در اینجا پنج ایده کسب‌و‌کار خانگی را برای بازنشستگان پیشنهاد می‌کنیم تا از توانایی‌ها و دانش خود استفاده کنند و به صورت پاره وقت یا تمام وقت به آنها بپردازند.

کسب و‌کار‌هایی برای افراد بازنشسته

مربیگری/ مشاوره

اینکه شما بازنشست شده‌اید هرگز به این معنا نیست که دانش و مهارت‌تان از بین رفته است. ارائه مشاوره‌های شغلی این امکان را به شما می‌دهد که از تجارب کاریتان استفاده کنید. این‌گونه مشاوره‌ها به‌راحتی از طریق ابزاری مانند کنفرانس‌های آنلاین و نرم‌افزار اسکایپ امکان‌پذیر است. حتی می‌توانید از خانه، کار را مدیریت کرده و مشتری‌هایتان را در محل کارشان ملاقات کنید.

نویسندگی/ وبلاگ‌نویسی

بیشتر مردم برای دست‌یابی به اطلاعات و سرگرمی آنلاین می‌شوند. اگر بتوانید آنچه را که آنها به دنبالش هستند فراهم کنید، از طریق وبلاگ می‌توانید به‌طرق گوناگون کسب درآمد کنید. در صورتی که شما اطلاعات به خصوص یا داستان‌های سرگرم‌کننده‌ای داشته باشید، هر آنچه را ارسال کنید مردم خواهند خواند. آیا بعد از بازنشستگی‌تان، خانه خود را فروخته، قایقی خریده و به سوی خورشید در حرکتید؟ مردم از خواندن تجربیاتتان لذت می‌برند. آیا شما یک حسابدار بازنشسته‌اید؟

مردم برای شنیدن راهنمایی‌های شما در مدیریت پول و خریدوفروش علاقه‌مند خواهند بود. آیا اهل غذایید؟ می‌توانید اطلاعات و لذت‌هایتان را به اشتراک بگذارید. تعداد عناوین ممکن برای یک وبلاگ بی‌نهایت است! شاید از نوشتن لذت ببرید اما نخواهید وبلاگ داشته باشید. بسیاری از وبلاگ‌ها و منابع آنلاین حاضرند برای مطالب شما هزینه بپردازند. می‌توانید به راحتی بازار نوشتن‌های آزاد را در جاهای مختلفی همچون سایت‌های مستقل، نوشتن منابع و رسانه‌های اجتماعی پیدا کنید.

خدمات پایه‌ای مشاغل

تقریباً هر مهارتی که دارید می‌تواند به شغلی در منزل تبدیل شود. در اختیار قرار دادن آن مهارت‌ها از طریق فروش و سرویس‌های کسب‌و‌کار در خانه، یکی از سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌هایی است که در خانه می‌توانید از آن کسب درآمد کنید. آموزش تمامی مشاغلی که برای آنها پولی پرداخت می‌شود خود می‌تواند کسب‌و‌کار باشد، مانند پشتیبانی مجازی، حسابداری، نوشتن و مراقبت از حیوانات خانگی.

تبدیل سرگرمی به یک کسب‌و‌کار

شاید از کاری که تا به حال انجام داده‌اید خسته‌اید و نمی‌خواهید بار دیگر آن را تبدیل به کسب‌و‌کار کنید. خوشبختانه کسب‌و‌کار‌های خانگی می‌توانند از سرگرمی‌های شما چشمه بگیرند. آیا از باغبانی لذت می‌برید؟ شروع به کاری مرتبط با باغبانی کنید یا اطلاعاتی از قبیل ویدئو و کتاب که آن را آموزش دهد، تولید کرده و بفروشید. از آشپزی لذت می‌برید؟ شروع کنید در خانه شیرینی درست کنید. از عکاسی لذت می‌برید؟ عکس‌های خود را آنلاین بفروشید.

فروش آنلاین کالا

پس از سال‌ها کار و تشکیل خانواده شاید وسایل زیادی داشته باشید که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید و دیگر به کارتان نمی‌آیند. می‌توانید در منابع و بازار‌های اینترنتی مختص به این کالاها آنها را بفروشید. اگر از ساختن صنایع دستی و محصولات دست‌ساز لذت می‌برید، می‌توانید در خانه آنها را بسازید و در بازار‌های محلی بفروشید.

لزومی ندارد کل دوره بازنشستگی خود را بیکار باشید. می‌توانید از تجارب و توانایی‌هایتان استفاده و آنها را تبدیل به نوعی منبع درآمد کنید. البته از آنجایی که این‌بار شما رئیس خودتان هستید می‌توانید قواعد و قیمت‌ها را نیز خودتان مشخص کنید!

منبع : MSN
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WNXogyTS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه