پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اینترنت نقش مهمی در توسعه کسب‌و‌کار اجتماعی ایفا کرده است. بعضی سایت‌ها برای توسعه این کسب‌و‌کارها و معرفی آنها به تولیدکنندگان شروع به کار کرده‌اند. از جمله Socialbusiness.org که ماموریت خود را افزایش آگاهی درباره کسب‌و‌کارهای اجتماعی خلاقانه می‌داند و می‌خواهد جهان را جای بهتری برای زندگی کند. این سایت روی کسب‌و‌کارهای این‌چنینی و افرادی که پشت آنها هستند تمرکز دارد.

2435363644765758568699

این سایت توضیح می‌دهد در حالی که دنیای کسب‌و‌کار دنیایی کثیف شناخته می‌شود، ما تلاش می‌کنیم با خلق راه‌های جدید برای مشکلات اجتماعی به کسب‌و‌کار ارزش دیگری بدهیم. کارآفرینی اجتماعی و توسعه آن هدف اصلی چنین سایت‌هایی است: «کسب‌و‌کارهای اجتماعی در همه جای دنیا رو به توسعه می‌روند و ما آمده‌ایم تا آنها را به شما معرفی کنیم و داستان‌های جذاب‌شان را برای‌تان بگوییم. ما امیدواریم در جهانی زندگی کنیم که دیگر به این کسب‌و‌کارها نگوییم «کسب‌و‌کار اجتماعی» بلکه بگوییم «کسب‌و‌کار» چون چیزی به جز آن وجود ندارد.» در ادامه با بعضی از کسب‌و‌کارهای اجتماعی که تا به حال راه‌اندازی شده‌اند آشنا می‌شوید.

خط تولید بدون سرطان

جید روپر به تازگی خط تولید لوازم بهداشتی و آرایشی را برای کمک به زنان سرطانی راه‌اندازی کرده است تا این زنان احساس بهتری درباره خودشان داشته باشند. این لوازم طبیعی بدون مواد شیمیایی ساخته می‌شود و اورگانیک است و پوست را از تماس با مواد مضر حفظ می‌کند. علاوه بر اینکه این خط تولید دوستدار محیط زیست است، زنان مبتلا به سرطان هم از آن نفع می‌برند. برای هر محصولی که خریده می‌شود، کمکی به یکی از زنان آسیب‌دیده نیازمند اهدا می‌شود.

آنهایی که دوست‌تان دارند حاضرند

این یک واقعیت است که وقتی در حال رفتن به خانه هستید ممکن است در امنیت کامل نباشید. یک اپلیکیشن تولید شده که موقعیت شما را به آنهایی که دوست‌تان دارند اطلاع می‌دهد. این اپلیکیشن‌ هم در یک کسب‌و‌کار اجتماعی تولید شده و نفعش برای امنیت روانی شهروندان است. اپلیکیشن همراه یا Companion دوست‌داران‌تان را در مسیر خانه با شما همراه می‌کند و باعث می‌شود همیشه از حال‌تان خبر داشته باشند. احساس امنیت از این طریق به‌خصوص برای زنان بسیار خوشایند است و آرامش بیشتری به آنها می‌دهد.

خانه‌های شناور برای نجات از حادثه

رویدادهای طبیعی زیادی بوده‌اند که در سراسر جهان فاجعه ایجاد کرده‌اند و عده‌ زیادی را کشته‌اند. خانه‌های شناوری که می‌توانند روی آب بمانند ممکن است جان بسیاری از انسان‌ها را نجات دهند. این خانه‌ها هم در یک کسب‌و‌کار اجتماعی تولید شده‌اند. خانه نجات، به انسان‌ها در برابر سیل و سونامی امنیت می‌بخشد. در حالی که وسایل نجات دیگر فقط افراد را روی آب نگه می‌دارند، این خانه‌ها امکانات بیشتری را برای زنده ماندن فراهم می‌کنند و پناهگاهی هستند که امکان پرت شدن از آنها کم است. این وسیله می‌تواند آمار نجات‌یافتگان حوادث را بهبود بخشد.

پناهجویان خوش آمدید

سایت آلمانی «پناهجویان خوش آمدید» یکی از کسب‌و‌کارهای اجتماعی است که شهروندانی را که می‌خواهند درهای خانه‌هایشان را به روی پناهجویان خارجی باز کنند به خانواده‌های نیازمند وصل می‌کند.این سایت تا به حال به پناهنده‌هایی از افغانستان، بورکینافاسو، نیجریه و ملیت‌های دیگر از سراسر جهان کمک کرده است تا خانه‌ای در آلمان یا اتریش پیدا کنند که حاضر باشد آنها را بپذیرد. بیش از 780 آلمانی ثبت‌نام کرده‌اند تا خانه‌شان را با پناهجویان شریک شوند و 26 پناهجو تاکنون جایی برای زندگی پیدا کرده‌اند.

علاوه بر این، سایت به آنهایی که در خانه‌هایشان را به روی پناهجویان باز کرده‌اند کمک می‌کند بخشی از نیاز مالی برای این کمک را تامین کنند. بخشی از پول‌های اهدایی به این سایت، به خانه‌هایی می‌رود که باید با حضور یک پناهجو اجاره را به تنهایی بپردازند.

برچسب ها : کافه مدیران دریچه
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EHQAPVrS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه