چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انتخاب بین پول یا زمان، مسئله مهمی است که می تواند کیفیت زندگی ما را مشخص کند.

پروفسور هرشفیلد، اخیرا با چنین انتخابی روبه رو شده بود. او دعوت شده بود که در سمینارهای آخر هفته خارج از ایالت تدریس کند، اما نوزاد دختری در خانه داشت که 12 هفته پیش تر به دنیا آمده بود.

کدام را باید انتخاب کرد؛ پول یا وقت
درآمد این شغل هزینه نگهداری از کودک را پوشش می داد، اما این کار دو روز او را از نوزادش دور نگه می داشت. 

محاسبه ارزش پول، آسان به نظر می رسید، اما ارزش گذاری روی مقدار زمانی که برای رسیدگی به خانواده از دست می رفت، سخت تر بود. او حساب کرد تا وقت مهدکودک رفتن بچه، 222 آخر هفته باقی مانده بود که می توانست صرف گذراندن اوقات با کیفیت خانوادگی و دست جمعی رفتن به منزل دوستان
شود.

کدام مسیر به شادی منتهی می شود؟ پول یا زمان؟

ما این سوال را در یک پروژه تحقیقاتی از بیش از 4000 آمریکایی از سنین مختلف با سطوح درآمد متنوع و وضعیت تاهل و فرزند متفاوت پرسیدیم و نتایج را در مقاله ای در نشریه شخصیت شناسی و روانشناسی اجتماعی منتشر کردیم. ما دریافتیم بیشتر مردم برای پول بیش از وقت ارزش قائل هستند.

64درصد از پنج جامعه آماری 4415 نفری ما، پول را انتخاب کردند.

آیا انتخاب درست، پول است؟ 

به علاوه ما از جامعه آماری خود خواسته بودیم که سطح شادی و رضایتمندی خود از زندگی را گزارش کنند. ما دریافتیم افرادی که زمان را انتخاب کرده بودند، به طور متوسط نسبت به افرادی که پول را انتخاب کرده بودند شادتر و رضایتمند تر بودند.

شاید این مثال به سادگی نشان دهد افرادی که پول را انتخاب می کنند گرچه به لحاظ اقتصادی متمرکزتر هستند، اما به جایش کمتر شادند.

ما همچنین برای بررسی این موضوع از پاسخ دهندگان خواستیم درآمد سالانه مشاغل خانگی خود را با ذکر ساعاتی که در هفته کار می کنند (برای اندازه گیری اینکه چقدر زمان دارند) گزارش کنند. 

ما دریافتیم حتی هنگامی که میزان اوقات فراغت و پول پاسخ دهندگان یکسان بود (و به همین ترتیب سن، جنسیت، وضعیت تاهل، وضعیت سرپرستی از فرزندان و اینکه چقدر مادیات برای شان مهم است) افرادی که در این انتخاب زمان را بر پول ترجیح داده بودند، هنوز افراد شادتری بودند.

بنابراین اگر دو فرد با شرایط برابر را درنظر بگیریم، کسی که زمان را به پول ترجیح می دهد، شادتر از فردی است که پول را به زمان ترجیح می دهد.

این تحقیق ادعا نمی کند که می تواند بگوید کدام یکی عامل اصلی شاد بودن است.

پژوهش های دیگری که رابطه بین ثروت و شادی را بررسی کرده اند، پیشنهاد می کنند که درآمد بیشتر به طور مستقیم تا نقطه مشخصی با شادی در ارتباط است (75 هزار دلار در آمریکا) و تا قبل از رسیدن به این میزان سرمایه است که میزان رضایتمندی از زندگی با پول افزایش می یابد. اما تحقیقات ما نشان می دهد ارزشی که خود افراد برای این منابع مرتبط به هم قائل هستند، می تواند بر میزان شادی موثر باشد.
در تحقیق ما افرادی که زمان را به پول ترجیح می دادند درباره هر دوی آنها تفکرات متنوع و اهداف متفاوتی داشتند. 

برخلاف کسانی که پول را به وقت ترجیح می دادند و همیشه تمرکزشان روی این بود که به اندازه کافی پول ندارند، افرادی که زمان را انتخاب می کردند، بیشتر روی کیفیت گذراندن آن و برنامه ریزی برای این کار و در واقع به جای نیازها روی خواسته ها و به جای خودشان روی افراد دیگر متمرکز بودند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nQtwWhzg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه