سهم یاهو در بازار جستوجوگرهای اینترنتی در آمریکا افزایش و در مقابل سهم گوگل کاهش یافته است. به گزارش فارس، سهم گوگل در بازار یاد شده با کاهش دودرصدی در ماه ژانویه در آمریکا به ۷۴.۸ درصد کاهش یافت. رتبه دوم در این زمینه به موتور جستوجوی بینگ مایکروسافت با سهم ۱۲.۴ درصدی رسیده است. رتبه سوم هم از آن یاهو با ۱۰.۹ درصد است. هر دو شرکت در ماههای اخیر موفق به افزایش سهم خود از بازار جستوجوهای اینترنتی شدهاند. نکته جالب این است که علت اصلی این تحول به ضرر گوگل، تفاهم یاهو با فایرفاکس و تبدیل شدن این جستوجوگر به جستوجوگر پیشفرض در مرورگر فایرفاکس بوده است.
البته این تفاهم محدود به آمریکا بوده و گوگل در دیگر کشورها هنوز هم موتور جستوجوی پیشفرض مرورگر اینترنتی فایرفاکس محسوب میشود. براساس تازهترین آمار موجود هماکنون ۱۴ درصد از کاربران اینترنت در آمریکا از مرورگر اینترنتی فایرفاکس استفاده میکنند و استفاده آنها از یاهو بهعنوان مرورگر پیش فرض به ضرر گوگل تمام شده است.