پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
صادرات طلا به جای نفت

کاهش قیمت نفت، ونزوئلا را به تغییر استراتژی مجبور کرد

8 سال پیش ( 1394/12/8 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی و ناکامی ونزوئلا در متقاعد کردن سایر تولید‌کنندگان عمده نفت خام برای حمایت از قیمت نفت خام از طریق کاهش تولید، مقامات دولت چپگرای کاراکاس را بر آن داشت تا از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت آمریکایی «Spokane»‌ که مقر آن در واشنگتن قرار دارد، به استخراج طلا از معادن طلای خود پرداخته و با صادرات آن به بازارهای جهانی، از ورشکست شدن کشور جلوگیری به عمل آورد.

براساس قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک مذکور و بیانیه بانک مرکزی ونزوئلا، شرکت «Spokane» طی مدت شش ماه فرآیند استخراج طلا از معادن طلای ونزوئلا را آغاز خواهد کرد. لازم به ذکر است که طبق اخبار منتشر شده از جزئیات قرارداد مذکور، 55 تا 60 درصد از درآمد حاصل از فروش طلای استخراج شده در کنترل دولت ونزوئلا و 40 تا 45 درصد آن نیز به شرکت‌های خارجی فعال در پروژه اختصاص خواهد یافت.

34573573588353572347347358358352424724735

در رابطه با قرارداد سرمایه‌گذاری مذکور، مرنتس، رئیس بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرد: «از ویژگی‌های بزرگ قرارداد مذکور آن است که بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده طلا و مس در آن مشارکت دارند.» مرنتس ادامه داد: «در حال حاضر بانک‌ها و موسسات مالی و همچنین سرمایه‌گذاران بسیاری حاضرند در پروژه‌های معدنی ارائه شده از سوی ونزوئلا سرمایه‌گذاری کنند.»

تلاش‌های دولت چپگرای ونزوئلا در حالی صورت می‌پذیرد که به اعتقاد کارشناسان و ناظران، استخراج طلا و فروش آن نقدینگی لازم جهت عمل کردن دولت به تعهدات خود را فراهم خواهد کرد. براساس تخمین‌های صورت گرفته قرارداد منعقد شده میان ونزوئلا و شرکت «Spokane»، صادرات منابع طلای ونزوئلا در مجموع رقمی معادل 5 میلیارد دلار به درآمدهای این کشور اضافه کرده و کمبود حاصل از کاهش شدید قیمت نفت خام را تا حدی برای کاراکاس جبران خواهد کرد.

در پی راهکار جدید دولت ونزوئلا در جهت افزایش درآمدهای نقدی این کشور، رئیس بانک مرکزی این کشور می‌گوید: «ما در حال حاضر در مسیری حرکت می‌کنیم که 5 میلیارد دلار سرمایه را روانه کشور می‌کند که 2 میلیارد دلار از این سرمایه به توسعه پروژه استخراج فلزات قیمتی اختصاص می‌یابد و 3 میلیارد دلار دیگر آن به خزانه کشور منتقل خواهد شد.»

در راستای تصمیم ونزوئلا به افزایش تولید و صادرات طلا، لازم به ذکر است که دادگاه داوری بانک جهانی در سال 2014 میلادی این کشور را به دلیل برداشت بیش از حد مجاز از معدن طلا و مس از معدن «Brisas» به پرداخت 740 میلیون دلار خسارت محکوم کرده است. این در حالی است که معدن «Brisas» که در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین ذخایر طلا و مس جهان را در اختیار دارد، هم‌اکنون در اختیار شرکت «Gold Reserve» به منظور استخراج منابع طلا و مس موجود در آن قرار گرفته است.

فرار از ورشکستگی

دولت ونزوئلا که پس از کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی و وجود حجم قابل توجهی از نفت مازاد در بازار با کاهش شدید درآمدهای خود مواجه شده است، قصد دارد با تنوع بخشیدن به منابع درآمدی خود به تعهدات مالی داخلی و بین‌المللی عمل کرده و از ورشکست شدن اقتصاد این کشور جلوگیری به عمل آورد. در راستای اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه اقتصادی، تصمیم اخیر رئیس‌جمهور ونزوئلا برای افزایش قیمت بنزین که برای نخستین بار در 20 سال اخیر اتفاق می‌افتد و همچنین کاهش ارزش واحد پولی این کشور به منظور افزایش درآمدهای نفتی از جمله اقداماتی است که کاراکاس برای افزایش درآمدهای خود درنظر گرفته است.

* منبع: بلومبرگ

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EbdXG3S5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه