پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

قیمت نفت‌خام در بازارهای جهانی پس از افزایش نگرانی‌ها مبنی بر تولید مازاد بر نیاز از سوی ایالات متحده و عراق کاهش یافت. این در حالی است که کارشناسان معتقدند کاهش ارزش دلار از سقوط شدیدتر قیمت نفت جلوگیری کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، سرمایه‌گذاران در حال حاظر در انتظار نشست وزارت خزانه‌داری آمریکا و اطلاع از سیاست‌های مالی دولت ایالات متحده هستند. بانک مرکزی آمریکا از امروز نشست دو روزه‌ای را به منظور بررسی سیاست‌های مالی آغاز می‌کند که نتیجه این نشست در نهایت می‌تواند به افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر منجر شده و دلار را تقویت کند.

بن لی بران تحلیلگر بازار در شرکت خرده‌فروشی آنلاین OptionsXpress معتقد است: «بازار نیازمند ارائه یک خط‌مشی اقتصادی از سوی ژانت یلن و همکاران او در خزانه‌داری ایالات متحده است.»لی بران ادامه داد: «انتظار می‌رود که در هفته جاری باز هم شاهد کاهش ارزش دلار باشیم که این موضوع می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در قیمت نفت و سایر کالاها داشته باشد.» 

لازم به ذکر است کاهش ارزش دلار سبب می‌شود کالاهایی مانند نفت‌خام که در بازار با این واحد پولی معامله می‌شوند ارزان‌تر به دست مصرف‌کنندگانی که از دیگر ارزها استفاده می‌کنند، برسد. در راستای کاهش قیمت نفت در بازار، شاخص نفتی برنت برای تحویل در ماه سپتامبر پس از کاهش 65 سنتی قیمت این شاخص نفتی که پایین‌ترین میزان آن از ماه مارس به این سو است با دو سنت کاهش به قیمت 54 دلار و 60 سنت در هر بشکه معامله شد. در ادامه نفت‌خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه سپتامبر پس از کاهش 31سنتی در جلسه قبلی و رسیدن آن به بشکه‌ای 48دلار و 14سنت، با کاهش 12 سنتی به قیمت 48 دلار و دو سنت در هر بشکه معامله شد. گفتنی است این قیمت پایین‌ترین قیمت روزانه نفت‌خام آمریکا از اول آوریل سال‌جاری میلادی تاکنون بوده است. 

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی موسسه بیکر هیوز، اضافه شدن 21 چاه نفت به چاه‌های نفت فعال در آمریکا در هفته گذشته که بیشترین میزان افزایش تعداد چاه‌های فعال از آوریل سال 2014 به این سو است سبب شده نگرانی از افزایش حجم نفت‌خام مازاد موجود در بازار افزایش یابد. این افزایش تولید نفت‌خام در آمریکا در شرایطی صورت می‌پذیرد که این محصول کاهشی 21‌درصدی را از میانه‌های ماه ژوئن سال‌جاری تاکنون تجربه کرده است. در همین رابطه و براساس اطلاعات ارائه شده از سوی منابع صنعتی در عراق، صادرات از میادین نفتی جنوب این کشور افزایش یافته و به روزانه 3میلیون بشکه در ماه جاری رسیده است.

انتظار برای عرضه فراوان نفت و افزایش تولید از سوی عربستان سعودی و دیگر اعضای اوپک سبب شد بانک ملی استرالیا پیش‌بینی‌های مربوط به قیمت نفت در گزارش ماهانه خود را تغییر دهد. این بانک در یادداشتی در رابطه با قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار داشت: «انتظار ما این است که قیمت نفت در بازار در سال‌جاری و همچنین سال آینده کمتر از 70 دلار خواهد بود.»در ارتباط با موضوع کاهش قیمت‌ها، افت شدید در بازارهای سهام چین و افزایش نگرانی‌ها در مورد سلامت اقتصاد بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی در جهان نیز به‌عنوان عامل مهم دیگری در سقوط قیمت نفت و رسیدن آن به پایین‌ترین میزان خود در چهار ماه اخیر به شمار می‌رود.

کارل لری، مدیر بخش توسعه تجاری نفت و گــاز در مـوسسه تـحـقیقاتی و مشاوره‌ای  Frost & Sullivan در این رابطه معتقد است: «ترکیبی از وضعیت نابسامان بازار سهام چین و افزایش تولید نفت‌خام کشورهای عضو اوپک و همچنین بالا رفتن تعداد چاه‌های فعال نفت در آمریکا که در نهایت منجر به افزایش نفت مازاد بر نیاز در بازار خواهد شد فشار شدیدی را به قیمت نفت در بازارهای جهانی وارد می‌آورد.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6ZQwnmP8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه