پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ظرفیت ذخیره نفت‌خام آمریکا در هفته گذشته به‌صورت غیرمنتظره‌ای و به میزان 2میلیون 400هزار بشکه افزایش یافت و ضمن تشدید کاهش قیمت نفت در بازار به روند رو به کاهش ذخایر نفتی ایالات‌متحده پس از هشت هفته پایان داد. در همین راستا، ورود تانکرهای نفتی تغییراتی در آمارهای مربوط به موجودی نفت‌خام ایجاد شده که این موضوع در کوتاه‌مدت می‌تواند تعادل موجود در فرآیند عرضه و تقاضا در بازار را با اختلال مواجه کند. به گزارش خبرگزاری رویترز در گزارش‌های مربوط به انتشار اطلاعات ذخایر نفت ایالات متحده سه عامل تأثیرگذار وجود دارد: تولید نفت‌خام داخلی، واردات نفت‌خام و میزان مصرف پالایشگاه‌ها. تولید نفت‌خام داخلی از وضعیت نسبتا پایداری برخوردار است ولی واردات نفت و میزان مصرف پالایشگاه‌ها بسیار متغیر است.

در سال 2014 میلادی و براساس اطلاعات ارائه شده از اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پالایشگاه‌های نفت در آمریکا روزانه 15 میلیون و 800 هزار بشکه نفت را پالایش کردند. این در حالی است که تولید نفت در آمریکا در مدت زمان مشابه 8 میلیون و 700 هزار بشکه در روز بوده است. 3 میلیون بشکه از نفت وارداتی ایالات متحده به‌وسیله قطار و کشتی از کانادا وارد شده و 4/5 میلیون بشکه باقی مانده نیز از کشورهای دیگر و به‌وسیله تانکرهای نفتی به آمریکا وارد می‌شوند. در ارتباط با واردات نفت‌خام آمریکا، روزانه 2 الی 3نفتکش بسیار بزرگ در ایالات متحده پهلو می‌گیرند که هرکدام از این نفتکش‌ها قادرند تا 2میلیون بشکه نفت‌خام را حمل کنند. گفتنی است گزارش‌های مربوط به نفت وارداتی در آمریکا زمانی منتشر می‌شود که تشریفات گمرکی مربوط به آنها صورت گرفته باشد.

گزارش‌هایی که در رابطه با آمار و ارقام مربوط به واردات و موجودی نفت‌خام در آمریکا منتشر می‌شوند، از تنوع قابل‌توجهی برخوردارند. زمانبندی ورود هریک از تانکرها و انجام تشریفاتی گمرکی مربوط به آن تأثیر قابل توجهی در گزارش‌های هفتگی ارائه شده در این زمینه دارد. افزایش 2 میلیون و 400 هزار بشکه‌ای ذخایر نفت‌خام در حالی در آمریکا اتفاق می‌افتد که در هفته گذشته کاهشی 5 میلیون بشکه‌ای و به‌طور متوسط کاهش 3 میلیون 500 هزار بشکه‌ای را تجربه کرده است. ظرفیت تولیدی پالایشگاه‌ها نسبت به هفته گذشته بدون تغییر باقی مانده و عدد 16 میلیون و 500 هزار بشکه در روز را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که افزایش حجم موجودی نفت‌خام در آمریکا به دلیل افزایش روزانه 750 هزار بشکه‌ای در این کشور است.

افزایش واردات و چرخش ایجاد شده در گزارش از کاهش 5 میلیون بشکه‌ای موجودی نفت به افزایش 2 میلیون و 400 هزار بشکه‌ای بیانگر تنوع عادی موجود در گزارش‌های مربوط به واردات و موجودی نفت‌خام ایالات متحده است. درحالی‌که به نظر می‌رسد افزایش موجودی نفت‌خام در آمریکا موجب افزایش نفت مازاد موجود در بازار شده و سبب سبقت تولید از تقاضا می‌شود. اما به نظر می‌رسد تنها دلیل آن زمان‌بندی ورود تانکرها به آمریکا بوده است. پاسخ سریع بازار به افزایش موجودی نفت آمریکا کاهش یک دلار و 50 سنتی قیمت آن بود که این موضوع ارزش نفت‌خام ایالات متحده را به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه گذشته رساند. بنابراین این کاهش شدید قیمت بیانگر واکنش شدید بازار به افزایش 2 میلیون و 400 هزار بشکه‌ای نفت‌خام در آمریکا است.

منبع : رویترز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/w5cBg3vp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه