پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

براساس اطلاعات منتشر شده در روز جمعه گذشته، شرکت‌های نفتی آمریکایی در واکنش به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی برای سومین هفته متوالی از تعداد چاه‌های نفت فعال خود کاسته‌اند. همچنین روند نزولی بازار سبب شده تا این شرکت‌ها برنامه بازگشت به تولید نفت با حداکثر توان خود را موقتا به حال تعلیق در آورند.

به گزارش خبرگزاری رویترز و براساس گزارش شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز، شرکت‌های نفتی آمریکایی در هفته منتهی به 18 سپتامبر هشت حلقه چاه نفت دیگر را نیز تعطیل کردند که این کاهش تعداد چاه‌های نفت فعال در آمریکا را به 644حلقه رسانده است. گفتنی است که شرکت‌های مذکور طی دو هفته گذشته 23 حلقه چاه نفت دیگر را نیز تعطیل کرده بودند که این میزان بیشترین کاهش تعداد چاه‌های فعال از ماه مه ‌تاکنون به شمار می‌رود.

این کاهش در چاه‌های نفت فعال در حالی صورت می‌پذیرد که این شرکت‌ها در ماه‌های جولای و آگوست و زمانی که نفت‌خام ایالات متحده به قیمت 60 دلار در هر بشکه معامله می‌شد 47 حلقه چاه به تعداد چاه‌های نفت فعال افزوده بودند. با این وجود متوسط قیمت نفت‌خام آمریکا در هفته جاری به 46 دلار رسید. این در حالی است که متوسط قیمت این محصول در هفته گذشته 45دلار بوده است. کاهش تولید نفت‌خام در آمریکا در حالی اتفاق می‌افتد که در روز جمعه گذشته و پس از هشدار خزانه‌داری آمریکا نسبت به سلامت اقتصاد جهانی و اشاره به این موضوع که تولید‌کنندگان عمده نفت‌خام همچنان و با حداکثر ظرفیت به تولید نفت‌خام ادامه خواهند داد، قیمت نفت در بازارهای جهانی به میزان 3درصد کاهش یافت. 

در پاسخ به روند نزولی بازارهای جهانی تولید‌کنندگان آمریکایی تولید نفت خود را در هفته‌های اخیر کاهش دادند که این موضوع سبب شد تا متوسط تولید نفت‌خام آمریکا در هفته گذشته به 9میلیون و 100هزار بشکه در روز رسید که در مقایسه با بازه زمانی اواخر ماه مه ‌تا اواسط جولای که تولید نفت آمریکا روزانه به 9 میلیون و 600 هزار بشکه رسیده بود و براساس اطلاعات ارائه شده از سوی دولت آمریکا بیشترین میزان تولید نفت‌خام از سال 1970 میلادی تاکنون بوده، کاهش یافته است.

در همین رابطه کارشناسان موسسه مالی گلدمن ساکس با انتشار یادداشتی گفتند: کاهش پی‌در‌پی تعداد چاه‌های نفت فعال آمریکا نشانه‌ای از کاهش تولید ایالات‌متحده حدفاصل سه ماهه دوم سال 2015 میلادی و سه ماهه چهارم به میزان 250 هزار بشکه در روز است.»
گفتنی است پیش از این و در جریان کاهش شدید قیمت نفت‌خام در سال 2014 میلادی و سقوط قیمت نفت‌خام از بشکه‌ای 107 دلار به کمتر از 44 دلار به دلیل کاهش شدید تقاضا و افزایش بی‌سابقه تولید نفت شیل در آمریکای شمالی، بسیاری از شرکت‌های انرژی آمریکایی با کاهش هزینه‌های خود و اخراج هزاران کارمند و کارگر و در نهایت کاهش تولید از طریق تعطیل کردن بسیاری از چاه‌های نفت این کشور در پی مقابله با افت شدید قیمت نفت‌خام در بازارهای جهانی بر آمدند. لازم به ذکر است که شرکت‌های انرژی آمریکا با کاهش 60 درصدی تعداد چاه‌های نفت فعال در این کشور، تعداد چاه‌های فعال را به 1609 حلقه رساندند.

منبع : رویترز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ksSf3W6o
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه