دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
زنان جهان؛

کارآفرینی بر پولک ماهی‌ها

8 سال پیش ( 1394/5/3 )
 

خانم آلابی که برآمده از یک محیط روستایی و عضو BPW کوتونو، پایتخت بنین است، در دانشگاه ملی این کشور درس خوانده و مدرک تحصیلی خود را در زبان انگلیسی گرفته است. او در چندین مقطع در مرکز فرهنگی آمریکا نیز خدمت کرده است. او در سال 1995 شرکت AWA FISH را در نتیجه بیکاری‌های موجود تاسیس کرد. اگرچه او تجربه‌ای در زمینه کسب‌و‌کار ماهیان دریایی محلی نداشت اما تجربه قبلی در سال‌های گذشته‌اش در کسب‌و‌کار تازه به کمکش آمد. البته این بانو آموزش و تجهیز به دانش روز را سرلوحه کارش قرار داده است. به همین دلیل برای یادگیری راه و رسم تجارت در این حوزه وقت گذاشت و آن را از مردم محلی فراگرفت. اگرچه مردم محلی در ابتدا به او اعتمادی نداشتند، اما همزمان با تلاش‌های خانم آلابی برای کمک به زنان برای سازمان یافتن بهتر در این کسب‌و‌کار کم‌کم به او اطمینان پیدا کردند.

او با کمک صندوق توسعه فرانسه که بعدها به آژانس توسعه فرانسه (AFD) تغییر نام داد، نخستین سردخانه خود در بندر ماهیگیری کوتونو را در سال 1997 افتتاح کرد. در ژانویه 2002 او باز هم حمایت‌های مالی را دریافت کرد تا کسری بودجه سازمانی در کسب‌و‌کارش را رفع و رجوع کند. همان‌طور که کسب‌و‌کار خانم آلابی رشد می‌کرد، او دومین سردخانه‌اش را هم راه‌اندازی کرد. به این ترتیب تشکیلات اقتصادی او در مسیر برتری یافتن پیش رفت. این شرکت هم‌اکنون 17 کارمند دائم و در بعضی مواقع سال 15 کارمند پاره وقت دارد. اما برای تامین نیازهای مشتریان و نزدیک‌تر شدن به آنها نیاز به گشایش شاخه دیگری از این کسب‌و‌کار احساس می‌شد. البته او برای نیل به این هدف نیازمند تامین منابع مالی بود.

این منابع مالی با برگزاری یک کنسرسیوم برای این کسب‌و‌کار فراهم شد. از 500 هزار دلاری که برای این کار اختصاص یافت 350 هزار دلار به شرکت AWA FISH رسید و بقیه به ماهیگیرها، پاک‌کننده‌های ماهی و سایر افراد تعلق گرفت. این اعتبار مالی ویژه تجهیز و افزایش ظرفیت منابع انسانی با هدف نهایی کاهش فقر اختصاص یافته بود. با تجهیزات تازه تجربه جدیدی برای AWA FISH شروع شد. این امر نه‌تنها گردش مالی این شرکت را افزایش داد بلکه نتایج مثبت قابل لمس دیگری هم داشت.

از خانم آلابی می‌توان دو درس مهم گرفت؛ درس اول این است که دستورالعمل یا ایده، درآمد به دنبال دارد و دستورالعمل خوب درآمد بهتر به بار می‌آورد. همچنین یک کارآفرین باید پیش از شروع کسب‌و‌کارش یک دستورالعمل کلی برای خود داشته باشد. این دستورالعمل کارآفرین را نسبت به واقعیت‌ها، چالش‌های پیش‌روی کسب‌و‌کار و چگونگی در پیش گرفتن استراتژی‌های مناسب آگاه می‌کند. دیگر درسی که می‌توان از این بانوی کارآفرین یادگرفت، درباره باور و انرژی‌های مثبت است. همیشه در زندگی چالش‌هایی برای مبارزه وجود دارد اما خوب است بدانیم که بهترین راه پیش رفتن و پیش بردن است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dO1oXN3t
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه