سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اغلب ما اسامی موفق‌ترین و ثروتمند‌ترین کارآفرینان جهان را به ذهن سپرده‌ایم: ریچارد برانسون، استیو جابز، لری پیج، وارن بافت و بسیاری دیگر. چه چیز عامل موفقیت آنهاست؟ این افراد موفق چه کاری انجام می‌دهند که دیگران انجام نمی‌دهند؟ هر رهبر کسب‌و‌کار خصیصه‌های اکتسابی و ذاتی مختص به خود را دارد که حاصل سال‌ها تجربه در محیط‌های منحصر به فرد است. در اینجا بخشی از صفات شگفت‌انگیزترین کارآفرینان موفق در جهان را بر می‌شماریم:

کارآفرینان بزرگ چگونه می‌اندیشند؟

1- بیشتر از آنکه حرف بزنند، گوش می‌دهند!

تصویری که در ذهن‌مان از برخی کارآفرینان موفق نقش بسته این است که آنها بدون در نظر گرفتن نظرات دیگران هرکاری را که بخواهند انجام می‌دهند. نکته‌ای که از مردم پوشیده می‌ماند این است که حتی استیو جابز هم معمولا گروهی از مشاوران و کارکنان با استعداد را دارد که در پشت صحنه در تصمیم‌گیری‌هایش به او مشاوره می‌دهند.

در مصاحبه‌ای در سال 2014، ریچارد برانسون، از «گوش دادن» به‌عنوان یکی از سه اصل مهم رهبری‌اش در کسب‌و‌کار نام برد: «گوش دادن به ما این فرصت را می‌دهد تا از یکدیگر مسائل مختلفی یاد بگیریم.»

2- برای شکست آماده‌اند!

اگر هیچ وقت خطر نکنید هیچ وقت پیروز نخواهید شد. همان‌طور که امکان شکست وجود دارد امکان موفقیت هم هست. تقریبا هر کارآفرینی مقادیری شکست در مراحل قبلی زندگی‌اش داشته است. بسیاری از مردم فراموش کرده‌اند که از طرف مدیرعامل اپل با تصمیمات استیو جابز مخالفت می‌شد و سرانجام او برکنار شد. اما پس از آنکه برای توسعه NeXT و Pixar فعالیت کرد، بازگشت پیروزمندانه‌ای به اپل داشت. او زمانی که از شرکتی که خود بنا گذاشته بود اخراج شد، هیچ‌گاه جراتش را از دست نداد.

3- علاقه‌مندی خود را دنبال می‌کنند!

افسوس که بسیاری از مردم راه خود را در زندگی ادامه می‌دهند بی‌آنکه بدانند واقعا به چه چیزی علاقه دارند. گراهام یونگ می‌گوید: عشق چیزی است که از اعتقادات شما ریشه می‌گیرد، با مهارت‌های شما رشد می‌کند و با ارزش‌هایی که می‌توانید ارائه دهید جاودانه می‌شود. کارآفرینان نه تنها شور و علاقه خود را دنبال می‌کنند بلکه از صمیم قلب مطمئنند که به دنبال آن هستند.

4- به ندانستن اعتراف می‌کنند!

یکی از تصورات اشتباهی که در خصوص کارآفرینان وجود دارد این است که آنها اغلب متکبر هستند و باور دارند همه چیز را می‌دانند. موفق‌ترین کارآفرینان، خود نخستین نفری هستند که به ندانستن چیزی اعتراف می‌کنند. هرچه بیشتر می‌آموزند بیشتر پی می‌برند که چیزی نمی‌دانند. برای موفقیت واقعی در زندگی باید از تجارب‌تان درس بگیرید، ذهن‌تان را باز نگه دارید و برای پذیرش نقد‌ها آماده باشد.

5- می‌دانند چه زمانی باید نه بگویند!

مدیران کسب‌و‌کار با درخواست‌های زیادی در کار خود مواجهند. آنهایی که واقعا موفقند می‌توانند درک کنند که چه موقعیتی برای آنها سودمند خواهد بود و هر موقعیتی را که برای‌شان پیش می‌آید قبول نمی‌کنند. استیو جابز، استاد «نه گفتن»، هنگامی که در سال 1997 به اپل بازگشت، کمپانی 350 محصول تولید می‌کرد. جابز این رقم را طی دو سال به 10 محصول رساند. او به اپل نیروی تمرکز حقیقی بخشید و همین عامل اپل را تا به امروز برقرار نگه داشته است.

6- در زندگی خود تعادل ایجاد می‌کنند!

آنها می‌دانند زندگی در حال جریان بسیار مهم‌تر از کسب‌و‌کار است. آنها نیمی از وقت خود را با خانواده سپری می‌کنند و به استراحت و تعطیلات می‌روند.

7- می‌دانند که چگونه باید یک تیم خوب داشته باشند!

اگر کارفرمای موفقی باشید می‌دانید که از لحاظ فیزیکی قادر نخواهید بود همه کار‌ها را به تنهایی انجام دهید و ممکن است بسیار زود خسته شوید. هیچ‌یک از کارآفرینان مورد مطالعه به تنهایی موفقیتی کسب نکرده‌اند. تمام آنها دارای تیمی وفادار، خلاق و ماهر بوده‌اند. برای رهبری خوب یک تیم باید بتوانید به دیگران در حوزه توانایی‌های‌شان مسئولیت بدهید و اجازه بدهید تا آنها نیز درگیر شوند.

منبع : MSN
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5YBPASJz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه