جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

حمیدرضا صمدی، عضو انجمن قطعه‌سازان خودرو با اشاره به سرمایه‌گذاری برای تولید کاتالیست خودرو با استاندارد یورو6، اظهار کرد: خط تولید این نوع کاتالیست مرداد ماه سال آینده راه‌اندازی خواهد شد و برای فاز اول این پروژه 14میلیون یورو و برای فاز تکمیلی 20 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است. مدیرعامل شرکت اورند پلاستیک همچنین از تغییر در برنامه تقسیم‌بندی و ارائه سوخت خودروها در سال آینده توسط دولت خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار «فرصت‌امروز»، صمدی روز گذشته در نشستی خبری با اشاره به تغییر برنامه دولت برای تقسیم‌بندی سوخت، گفت: بر این اساس، برنامه سوخت‌رسانی به کشور و جایگاه‌های عرضه سوخت در سال 95 تغییر خواهد کرد. او درباره شرایط قرارداد با خودروسازان برای کاتالیست‌های جدید بیان کرد: برای عرضه کاتالیست‌های جدید با شرکت ایران‌خودرو قرارداد منعقد شده اما مذاکرات با شرکت سایپا همچنان ادامه دارد.

457424262462472472462613623462424742

صمدی ادامه داد: علاوه بر انعقاد قرارداد برای سیستم کاتالیست بنزینی برای سیستم دیزل نیز با ایران خودرو مذاکراتی انجام شده، همچنین برای ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و به روزآوری خودروهای در حال تردد نیز قراردادی با شهرداری به امضا رسیده است. این عضو انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه سیستم کاتالیست دیزلی در نیمه دوم سال آینده به تولید انبوه می‌رسد، اظهار کرد: نصب این سیستم روی خودروها و ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی کشور به کاهش آلایندگی خودروها کمک خواهد کرد و این در حالی است که هم‌اکنون خودروهای دیزلی و حمل‌و‌نقل عمومی نه دارای فیلتر دوده هستند و نه سیستم کاهنده آلایندگی اگزوز دارند که این مسئله آلودگی هوا را افزایش می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه سوخت مصرفی در خودروها باید با سیستم خودرو همخوانی داشته باشد که در این راستا مسئولان دولتی می‌توانند اجبار لازم را ایجاد کنند، گفت: در حال حاضر نمی‌توان گفت که همه سوخت عرضه شده در کشور دارای استاندارد یورو 4 است، در عین حال نمی‌توانیم بگوییم که بنزین یورو 4 در کشور توزیع نمی‌شود، زیرا اعداد مربوط به ظرفیت پالایشگاه‌ها نشان می‌دهد حدود 70 تا 75 درصد بنزین 8 کلانشهر دارای استاندارد یورو 4 است.

مدیرعامل شرکت اورند پلاستیک در پاسخ به این پرسش که با توجه به رونمایی از خط تولید سیستم سوخت‌رسانی یورو 6 تولید این سوخت در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ تصریح کرد: سوخت یورو6 به‌صورت آزمایشی در کشور به تولید رسیده اما زمان توزیع آن سال 96 یا 97 خواهد بود. صمدی همچنین درباره اختلاف قیمت ایجاد شده از محل نصب کاتالیست یورو6 روی خودروها نیز بیان کرد: اختلاف قیمت بستگی به حجم موتور خودرو دارد. این عدد براساس حجم موتور خودرو بین 1000 تا 2000سی‌سی، حدود 40 تا 200 یورو خواهد بود.

او با بیان اینکه مجبوریم یک برنامه برای حل مشکل آلودگی را در مدت زمان کوتاه‌تری اجرا کنیم، افزود: در حال حاضر 18میلیون خودرو در سطح کشور تردد می‌کند که بیش از 14 میلیون دستگاه آن دارای استاندارد یورو 4 هستند و با این حساب، این تعداد خودرو، غیر‌استاندارد به شمار می‌روند. صمدی ادامه داد: برای حل مشکل آلودگی، باید ابتدا 3 تا 4میلیون خودروی فرسوده‌ای را که در حال تردد است، اسقاط کرده و همچنین سیستم آلایندگی و سوخت‌رسانی خودروها را ارتقا بدهیم؛ البته باید فرهنگ تعویض به‌موقع کنیستر و کاتالیست را نیز در بین مردم جا بیندازیم، زیرا این موضوع نیز خود یکی از عوامل آلایندگی است. 

این عضو انجمن قطعه‌سازان با اشاره به آمار خودروهای فرسوده، توضیح داد: 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در تهران در حال تردد است که 50 درصد آنها فرسوده هستند و علاوه بر این، 1100 دستگاه مینی‌بوس در این شهر تردد دارند که 95درصد آنها فرسوده است. همچنین 20درصد از 80هزار دستگاه تاکسی در حال تردد در تهران نیز فرسوده هستند و 30 هزار دستگاه خودروی کاربراتوری و 2.3 میلیون دستگاه خودروی سواری فاقد کنیستر در تهران وجود دارد.

مدیرعامل شرکت اورند پلاستیک در پایان درباره برنامه‌های صادراتی این شرکت در پسابرجام بیان کرد: این شرکت تا 9 سال پیش سالانه نزدیک به 2 میلیون یورو صادرات داشت اما در دوره تحریم‌ها میزان صادرات به‌شدت کاهش پیدا کرد و به 200 هزار یورو رسید. اما اکنون ما در حال بستن قراردادها تازه هستیم و در شروع کار با یک شرکت اروپایی در چین برای صادرات قطعه قرارداد امضا کرده‌ایم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TwKDdRVL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه