آمریکاییها به صورت میانگین ماهی نزدیک به 3.5دلار برای بازیها هزینه میکنند، در حالی که در کره، میانگین هزینه ماهانه برای مردم، 6 دلار است. اما اینها دربرابر 9 دلاری که ژاپنیها در ماه برای بازی هزینه میکنند چیزی نیست. این آمار را تحقیق جدیدی که توسط شرکت EEDAR انجام داده مشخص کرده است. نکته جالب درباره این تحقیق این است که ژاپنیها با وجود هزینه بیشتر در ماه، کمتر از گیمرهای آمریکایی وقت پای این بازیها تلف میکنند: فقط سه ساعت و نیم در هفته!
متأسفانه تحقیق کامل شرکت EEDAR هنوز منتشر نشده است اما میتوان از چیزهایی که تا حالا منتشر شده به نتایجی رسید. یک دلیل احتمالا این است که ژاپنیها بیشتر از همتایان آمریکایی خود اپلیکیشنهایی میخرند که رویشان بازی هم قرار دارد. البته این احتمال منطقی دیگر هم وجود دارد که ژاپنیها بازیهای گرانتری میخرند.
ژاپنیها عاشق بازیهایی هستند که باید در نقش آن قرار بگیرند و به خاطر همین، این نوع بازی دومین ژانر محبوب در این کشور است. سختی این نوع بازیها باعث میشود تا شرکتها از ناتوانی کاربران برای عبور از مراحل استفاده کنند و محصولاتی به آنها بفروشند تا باعث شود آنها به مرحله بعد بروند.
در آمریکا بازیهای «بزن و برو» (مثل انگری بردز و کندی کراش) هواداران بیشتری دارد. این بازیها کمتر به هدف و مرحله بعد اهمیت میدهند و کاربران خیلی راحت میتوانند جلو بروند و لذت ببرند. در این حالت، شرکتها بیشتر به این فکر میکنند تا بازیهایی را ارائه کنند که رایگان دانلود میشوند اما برای ادامه کاربران باید پول بدهند. در هر دو مدل بازی، درآمد حاصل میشود اما علاقه ژاپنیها به بازیهای نقش اول پیچیده، باعث میشود که شرکتها آیتمهای بیشتری بفروشند.