دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چشم‌انداز دستیابی به توافق جامع اتمی و رفع تحریم‌ها به تشویق شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران نیز انجامیده است. به گزارش سایت امید ایرانیان، پیش از شدت گرفتن تحریم‌ها در سال ۹۱، گزارشی از سوی مجمع جهانی اقتصاد منتشر شد که نشان می‌داد صنعت گردشگری حدود شش درصد از اقتصاد ایران را در آن سال به خود اختصاص می‌داد. صنعت گردشگری ما از آن زمان با مشکلات زیادی رو به رو شده است، اما باید توجه داشت که وضعیت لزوما چنین نخواهد ماند و این صنعت در دوران پساتحریم بیش از پیش در رشد اقتصادی کشور نقش خواهد داشت.  افزایش تعداد مسافران به کشور به معنی ورود ارز و رونق اقتصادی است.

با وجود این موضوع ما باید تلاش های زیادی در صنعت گردشگری بکنیم تا بتوانیم با کشورهای حاشیه خلیج فارس رقابت داشته باشیم.چشم‌انداز دستیابی به توافق جامع اتمی و رفع تحریم‌ها به تشویق شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران نیز انجامیده است. گروه روتانا که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه در جهان عرب است اخیرا اعلام کرد که می‌خواهد در تهران و مشهد هتل‌های پنج ستاره تاسیس کند. در ضمن نمایندگانی هم از کشورهای ایتالیا، آلمان، هند و چند کشور حاشیه خلیج فارس برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری به ایران سفر کرده‌اند.

اگر این شرکت‌های خارجی با نام‌های اصلی خود در ایران هتل تاسیس کنند، به جذابیت ایران برای گردشگران خارجی خواهند افزود، زیرا بسیاری از گردشگران خارجی راحت‌ترند در هتل‌هایی اقامت کنند که با آنها آشنا هستند.  بهبود روابط با کشورهای اروپایی هم می‌تواند به افزایش تعداد پرواز‌ها به کشور بینجامد و این امر مسافرت به ایران را ساده‌تر و ارزان‌تر خواهد کرد. مذاکراتی با مقام‌های ایتالیایی و شرکت هواپیمایی آلیتالیا در جریان بوده تا پرواز‌ها میان دو کشور افزایش یابد.

در ضمن آستریا ایر هم پروازهای مستقیم از وین به تهران را از سر گرفته است. از سوی دیگر تبدیل شدن دوبی به شاهراهی منطقه‌ای برای پروازهای بین‌المللی هم به سود ماست و باعث می‌شود که هزینه سفر به ایران از اروپا و آسیای شرقی کاهش یابد.

 تلاش‌های دولت برای بهبود شرایط صنعت گردشگری در کشور مثبت بوده است؛ اما ما نمی‌توانیم به وضعیت موجود راضی باشیم. ما هنوز راه زیادی در پیش داریم. ما باید مسیرهای هوایی بیشتری را به دیگر کشور‌ها راه‌اندازی کنیم و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در صنعت گردشگری و حمل‌و‌نقل جذب کنیم. با آغاز دوران پساتحریم باید انتظار داشت که تعداد گردشگران بین‌المللی به ایران افزایش یابد و ما باید برای این افزایش آماده باشیم.

تعداد بیشتر مسافران خارجی به افزایش فرصت‌های شغلی در حوزه‌های خدماتی، هتل، رستوران، خرده فروشی و جاذبه‌های توریستی خواهد انجامید و در همین حال افزایش گردشگر به معنی افزایش ورود ارز به کشور خواهد بود. این روند مطمئنا به سود اقتصاد کشور است و ما باید خود را برای حرکت در این مسیر آماده کنیم. 

برچسب ها : کافه مدیران
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GE9bhOrw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه