پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چرخه اقتصادی ازدواج و طلاق در اروپا

8 سال پیش ( 1395/4/22 )
پدیدآورنده : گلنوش محب علی  

مرکز مطالعات و آمار اقتصادی اروپا، یوروست، در مقاله ای آمار سال 2015 مربوط به ازدواج و طلاق اروپا را در ماه سپتامبر منتشر کرد. با توجه به آخرین داده های این مرکز آماری در سراسر اتحادیه اروپا، 2 میلیون و 100 هزار ازدواج انجام شده است که 986 هزار تای آنها به طلاق کشیده  شده است.

به عبارتی، نرخ خالص ازدواج به ازای هر هزار نفر 4.2 است. سال 1965 نرخ خالص ازدواج به ازای هر هزار نفر 7.8 بوده و تاکنون نرخ ازدواج 50 درصد کاهش داشته است.

در سال 2013، نرخ خالص ازدواج در لیتوانی6.9، قبرس4.6، مالت6.1، آلبانی8.2، ترکیه7.9 بوده و این کشور ها بیشترین ازدواج را در میان کشور های عضو اتحادیه داشتند. کشور های اسلوونی و بلغارستان با نرخ ازدواج 3 و پرتغال با 3.1 و لوکزامبورگ و ایتالیا با 3.2 کمترین نرخ ازدواج را داشته اند.

با ثبت حدود 250 هزار ازدواج در سال 2015 در فرانسه، ازدواج یک بازار پررونق به حساب  می آید. روز ازدواج احتمالا بهترین روز زندگی و همزمان گران ترین روز زندگی خواهد بود. روز عروسی، روز خوشحالی دست اندرکاران مراسم ازدواج است؛ از عکاس و خیاط لباس عروسی گرفته تا مدیران تالار و برپاکنندگان جشن ازدواج. به عبارت دیگر، مراسم ازدواج، یک چرخه و فعالیت اقتصادی محسوب می شود.

اما گاهی هم ازدواج به طلاق می انجامد. طلاق هم بازار وکیلان و کارشناسان حقوقی را گرم می کند. همراه هم نگاهی به چند آمار اقتصادی مربوط به ازدواج و طلاق در کشور فرانسه بیندازیم.

239هزار

به گزارش مرکز آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه، در فرانسه 239 هزار ازدواج صورت گرفته  است. به نسبت سال 2005، آمار ازدواج در فرانسه با کاهش روبه رو بوده  است. سال 2005، تعداد ازدواج  ها در این کشور به 283 هزار نفر رسید، درحالی که سال گذشته 230 هزار ازدواج به ثبت رسیده  است.

8200

بنا به گزارش مرکز OpinionWay یک مرکز مطالعات اقتصادی در فرانسه، هزینه برپایی مراسم ازدواج با 70 نفر مهمان، حدود 8200 یورو می شود. نزدیک به 61 درصد از این هزینه، مربوط به هزینه اجرایی و سازماندهی مراسم و پذیرایی است. عروس ها، حدود 1000 یورو برای لباس عروس خود پول خرج می کنند. فرانسوی های می گویند: «وقتی خوب می خوریم و خوب می پوشیم، پس همه چیز خوب پیش می رود.» این هزینه، شامل هزینه های مربوط به دکوراسیون و گل آرایی نیز می شود.

5 میلیارد

بنا به آمارXerfi، مرکز پژوهش و تحلیل داده های اقتصادی فرانسه، 5 میلیارد یورو، گردش مالی مربوط به بازار ازدواج در فرانسه است. در واقع این بازار یک بازار ترکیبی از چندین بازار مختلف  است. طبق آمار سال 2013، گردش مالی بخش ازدواج، 5 میلیارد و 100 میلیون بود، بنابراین گزارش ها، بحران  اقتصادی فرانسه، روی بازار ازدواج بی تأثیر بوده  است.

از خدمات بخش صوتی برای اجرای برنامه و عکاسی برای ثبت لحظات به یاد ماندنی گرفته تا شرکت های ارائه دهنده خدمات پذیرایی و موسسات مجری مراسم که معمولاً تمام مسئولیت برگزاری مراسم به آنها سپرده می شود. در واقع، سپردن سازماندهی مراسم به این  موسسات اگرچه هزینه بردار است اما از استرس افراد کم می کند و قابل اطمینان تر است. به این بازار باید خیاط و طراحان لباس عروس را هم اضافه کنیم که 190 میلیون یورو از این گردش مالی را به خود اختصاص می دهد.

130 هزار

این آمار، آمار طلاق در سال 2015 فرانسه است. به عبارتی، می بینیم که از هر دو ازدواج در فرانسه، یک ازدواج به طلاق می انجامد. از هر چهار درخواست طلاق که در دادگاه مطرح می شود، سه درخواست از سوی زنان شکل می گیرد.

1000 تا 8000

این اعداد، محدوده هزینه های مربوط به طلاق است. همانطور که از مقایسه آمار و اطلاعات درمی یابیم، هزینه ای که برای طلاق می شود تفاوت چندانی با هزینه های مربوط به ازدواج ندارد، چه بسا گاهی  هزینه طلاق حتی بیشتر از ازدواج تمام شود. این هزینه به محل زندگی، طرف دادخواست و علت طلاق بستگی  دارد.

به عنوان مثال اگر درخواست طلاق مورد توافق دو طرف باشد، بین 1000 تا 4000 یورو تمام می شود، اما اگر در این میان طلاق درخواست یکی از طرفین باشد و بر مبنای اشتباه و تقصیر طرف مقابل مطرح شده  باشد، این رقم از 2000 یورو تا 8000 یورو متغیر خواهد بود.

این هزینه صرف طرح دعوی و وکیل می شود. درباره هزینه دادخواهی نمی توان به طور مشخص صحبت کرد. مدت زمانی که فرآیند طلاق طول می کشد، نفقه، حق مسکن و... مواردی هستند که هزینه دادگاه  را تعیین می کنند.

منبع : Economyandco
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VqOcNMuS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه