پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

پیامک‌های تبلیغاتی که چند سالی است توسط اپراتورهای تلفن همراه ارسال می‌شود، طی سه سال اخیر با اعتراضات و شکایت‌های گسترده مشترکان مواجه شد و در مصوبه‌ای همه اپراتور‌ها موظف شدند از مشترکان خود اجازه بگیرند که به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی تمایل دارند یا خیر. بعد از اعمال این مصوبه بسیاری از مشترکان از دریافت این مزاحم‌ها انصراف دادند و به گفته مسئولان بیش از سه میلیون نفر از مشترکان همراه اول تمایلی به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ندارند.  

علی اصغر عمیدیان، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پس از استعلام اپراتورهای تلفن همراه حدود سه میلیون و 318 هزار و 364 مشترک همراه اولی اعلام کردند که مایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی نیستند.  معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با این وجود اپراتورهای موبایل موظف شده‌اند برای بقیه مشترکان نیز فضایی را ساماندهی کنند که بتوانند در صورت نیاز انصراف خود را از دریافت پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی در هر زمانی اعلام کنند.  وی تصریح کرد: اپراتور همراه اول شماره 8999 و اپراتور دوم شماره 5005 را برای اعلام انصراف از دریافت پیامک‌های انبوه برای مشترکان اعلام کرده‌اند و مشترکان می‌توانند در صورت عدم تمایل، درخواست خود را به این شماره‌ها پیامک کنند. 

عمیدیان گفت: سامانه 195 وزارت ارتباطات و سایت رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی CRA.IR در این زمینه پاسخگوی شکایت کاربران خواهد بود. 

یکی از مشکلاتی که مشترکان اپراتور‌ها به‌ویژه همراه اولی‌ها بعد از قطع پیامک‌های انبوه با آن مواجه می‌شوند، دریافت نکردن پیامک‌هایی است که از سوی سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف برای اطلاع‌رسانی مشترکان ارسال می‌شود. با این کار کسانی که خواستار دریافت نکردن پیامک‌های تبلیغاتی بودند در اقدامی مجبور به فعال کردن مجدد این پیامک‌ها می‌شوند و راهی جز تحمل این مزاحم‌هایی که به گفته مدیرعامل همراه اول از 7صبح هرروز کار خود را بی‌وقفه آغاز می‌کنند، ندارند. البته بعضی‌ها هم قید این اطلاع‌رسانی‌ها را می‌زنند و ترجیح می‌دهند که هر طور شده از شر این پیامک‌ها رهایی پیدا کنند. 

اما چند وقتی است که از گوشه و کنار خبرهای وسوسه‌کننده‌ای برای مشترکانی که از دریافت پیامک‌های انبوه انصراف داده‌اند به گوش می‌رسد و گویا قرار است در طرحی که تنها مشترکان تبعات آن را پرداخت می‌کنند و پول آن مستقیم به جیب اپراتور‌ها می‌رود بازنگری شود. وحید صدوقی چندی پیش در خصوص برنامه‌های همراه اول برای ساماندهی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به مشترکان این اپراتور، گفته بود: طرح هوشمندسازی سامانه ارسال پیام‌های تبلیغاتی با عنوان «پردیس» راه‌اندازی شده است. 

وی افزود: در این طرح، پیامک‌های تبلیغاتی با انجام فیلترینگ، برای جامعه هدف ارسال می‌شود. مدیرعامل همراه اول ادامه داد: براساس پیشنهاد این اپراتور به سازمان تنظیم مقررات رادیویی، به‌ازای هر پیام تبلیغاتی که برای مشترکان ارسال می‌شود، یک پیام رایگان به‌عنوان «جایزه» به آنان تعلق می‌گیرد. گفتنی است در صورت اجرای این پیشنهاد، هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی از صدور 90ریال در سال 93 به 220ريال در سال آینده می‌رسد.

 4G  فعلا به همراه اول نمی‌آید

از سوی دیگر صدوقی درباره‌ راه‌اندازی شبکه 4G همراه اول گفت: با توجه به اینکه با انتقال نسل شبکه با ضعف پوشش مواجه می‌شود، هدف اولیه همراه اول راه‌اندازی3G است و در مراحل بعدی 4G راه‌اندازی می‌شود.  مدیرعامل همراه اول درباره راه‌اندازی شبکه 3G به‌صورت کامل از سوی همراه اول گفت: اولویت همراه اول راه‌اندازی شبکه 3G  بود، چون همراه اول بالغ بر 60 میلیون مشترک دارد که با راه‌اندازی 3G  این مشترکان به سیستم 3G  برای دریافت دیتا منتقل خواهند شد.

وی درباره توضیحات رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر اینکه اختلال در محاسبه قبوض همراه اول به دلیل ایجاد مشکلات در بیلینگ یا صورتحساب‌گیری بوده است و برای برخی از مشترکان هزینه‌هایی اعمال شده که مشترک در طول ماه استفاده‌ای از خدمات مربوط به آن نکرده است، گفت: همراه اول یک دوره ارتقای سیستم بیلینگ داشت و مشکلات مربوط به آن برطرف شده است. 

صدوقی ادامه داد: اگر مشترکان در زمینه نحوه محاسبه هزینه مکالمه یا استفاده از دیتا اعتراضی داشته باشند می‌توانند آن را به مرکز همراه اول اعلام کنند و این مشکلات برطرف خواهد شد. وی همچنین درباره مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری تصریح کرد: مشکلات مربوط به بیلینگ و محاسبه قبوض درباره مشترکان اعتباری وجود ندارد. 

 وی افزود: شبکه 3G  تا ابتدای بهمن‌ماه تکمیل می‌شود و راه‌اندازی شبکه 4G نیز به‌طور همزمان پیگیری خواهد شد.  صدوقی درباره‌ مشکلاتی که در محاسبه قبوض مشترکان همراه اول به وجود آمده است، اظهار کرد: قبوض تلفن همراه اول هر دو ماه توزیع می‌شود و مشترکان این اپراتور در صورت مشاهده هرگونه اختلالی در قبوض می‌توانند اختلال پیش آمده را به 9990 گزارش دهد.  

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه3G در ارائه دیتا به مشترکان تصریح کرد: با راه‌اندازی 3G  مصرف کیلوبایت اضافی در قبوض مشترکان محاسبه شده است و چون حجم این مصرف زیاد شده، هزینه استفاده از دیتا نیز افزایش پیدا کرده است.  مدیرعامل همراه اول با اشاره به اینکه برخی بسته‌های مربوط به 3G  را فعال نکرده‌اند، افزود: به همین دلیل هزینه این مشترکان در قبوض آنها افزایش پیدا کرده است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9Faq8jpM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه