معاون کیفیت ایرانخودرو از تولید خودروهای پژو با همان کیفیتی که در فرانسه تولید میشوند خبر داد و گفت: یکی از الزاماتی که در قرارداد مشترک ایرانخودرو و پژو ذکر شده، بحث انتقال دانش فنی و رسیدن به تکنولوژی موردنظر است. به گزارش «فرصت امروز»، مجتبی استادرحیمی روز گذشته در نشست خبری خود با اشاره به قرارداد مشترک ایرانخودرو و پژو، اظهار کرد: شرکت پژو باید در این انتقال دانش سهیم باشد، بهطوریکه کیفیت خودروهای تولیدی در ایران با کیفیت خودروهای تولیدی در سایتهای شرکت پژو در کشورهای دیگر قابل رقابت باشد.
او درباره واردات قطعات خودرو از چین بیان کرد: فقط 7 درصد قطعات ایرانخودرو از خارج کشور وارد میشود و چین نیز سهمی در این واردات دارد اما قطعات ما از چین با معیارهای مشخص وارد میشود، همانگونه که شرکت BMW از چین قطعه وارد میکند. استادرحیمی با اشاره به کیفیت تولیدات ایرانخودرو گفت: ما کارگروهی را تشکیل دادهایم تا بحث ارتقای کیفیت را دریابیم زیرا موضوع ارتقای کیفیت از نظر مدیران ارشد ما راضیکننده نیست اما محدودیتها زیاد است و زمان نیز زود میگذرد. معاون کیفیت ایرانخودرو در پاسخ به این پرسش که همکاری با خودروسازان خارجی برای بهبود کیفیت قرار است در چه قالبی باشد، توضیح داد: از دو سال پیش برای ایجاد سیستم یکپارچه بهبود کیفیت تولیدات برمبنای سیستمهای پژو و رنو برنامههایی در ایرانخودرو اجرا شده است. موضوع مهم در مشارکت کردن با خودروسازان خارجی، نهادینه کردن سیستمهای آنها در کشور است.
نمره 70 برای پژو پارس
استادرحیمی در بخش دیگری از نشست درباره خودروی شخصی خود گفت: من پژو پارس دارم و نمره 70 را به کیفیت آن میدهم. ما باید در کیفیت بهبود ایجاد کنیم. او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا خودروهای صادراتی با خودروهای داخلی تفاوت دارند، تصریح کرد: تفاوت معناداری بین کیفیت خودروهای عرضه شده در داخل و خودروهای صادراتی وجود ندارد و خودروهای داخلی نیز به خوبی صادراتیها هستند. استادرحیمی در مورد بحثهای مطرح شده مبنیبر اینکه خودروهای داخلی از نظر کیفیت مانند هندوانه دربسته هستند، گفت: این مسئله را قبول ندارم، نوساناتی در زمینه کیفیت بین خودروها وجود دارد که قصد داریم دلیل این نوسانات را مشخص کنیم. سعی میکنیم این نوسانات را تا 10 درصد کاهش و کیفیت محصولات را در یک سطح افزایش دهیم.
تدوین طرح برای بهبود کیفیت خودرو تا افق 1404
معاون کیفیت ایرانخودرو با اشاره به تهیه طرحی هفتساله برای افزایش سطح تولیدات ایرانخودرو، بیان کرد: ایرانخودرو به منظور افزایش سطح کیفی تولیدات و خدمات و رسیدن به سطح خودروسازان جهانی طرحی را تدوین کرده است که براساس آن تمرکز روی اقدامات پیشگیرانه در جهت بهبود کیفیت و خدمات صورت خواهد گرفت. رسیدگی سریع به شکایات و همچنین تعریف طرحهای بهبود کیفیت محصول و تدوین استراتژیهایی در فرآیندهای خدمات و تولید مانند تولید بدون کسری در قالب این برنامه پیشبینی شده است.
تولید وانتپیکان متوقف میشود
معاون کیفیت ایرانخودرو با اشاره به صادرات 5 هزار دستگاه خودرو از محصولات ایرانخودرو طی سالجاری، گفت: 85 درصد این صادرات بهصورت SKD و بقیه بهصورت CBU صورت گرفته است. صادرات ایرانخودرو به کشورهای عراق، آذربایجان، گینه، ونزوئلا، سودان، سنگال و ترکمنستان صورت گرفته و در برنامه سال آینده نیز صادرات 30 هزار دستگاه سمند، سورن، پژو 206 صندوقدار و رانا است. او با بیان اینکه تا سال 98 تعداد خودروهای موجود در سبد محصولات ایرانخودرو به 21 مورد خواهد رسید، گفت: سه خودروی SUV به سبد تولید ما اضافه میشود و علاوه بر این، خودروهای دیزلی را نیز در دستور تولید خواهیم داشت. در بخش دیگری از این نشست، برفروشان، مدیر تضمین کیفیت ایرانخودرو از توقف تولید وانتپیکان تا پایان سالجاری و جایگزینی یک وانت دیگر خبر داد.