چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

پول‌سازی از انرژی‌های نو

9 سال پیش ( 1393/11/5 )
 

این روزها با کاهش قیمت نفت و افزایش تکاپوی دولت و سرمایه‌گذاران در بخش‌های دیگر برای درآمدزایی، کارشناسان حوزه‌های مختلف هرکدام به طریقی درصددند تا راهکار مناسب‌تر و جایگزین بهتری برای درآمدهای نفتی پیشنهاد دهند. چندی پیش رییس دانشگاه زابل، اوکاتی صادق در نخستین کنفرانس ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در دانشگاه زابل اظهار کرد: از دلایل موفقیت کشورهایی نظیر چین و آمریکا در انرژی‌های نو، حمایت همه‌جانبه درقالب پرداخت انواع سوبسید به متقاضیان، دادن وام با نرخ بهره‌های کم و معافیت‌های مالیات و نظایر آن است. 

وی افزود: اگر بیش از 380 هزار مگاوات برق بادی در دنیا تولید می‌شود، بیش از26 درصد از آن‌ مربوط به کشور چین است. رییس دانشگاه زابل با بیان این مطلب که طبق اظهارات مدیرعامل سازمان انرژی اتمی ایران ظرفیت برق بادی کشور ما 40 هزار مگاوات است، افزود: تاکنون در‌خصوص نصب 135 مگاوات اقدام شده که از این مقدار 95 مگاوات مربوط به بخش دولتی است و بخش‌خصوصی سرمایه‌گذاری چندانی در این زمینه انجام نداده است. اوکاتی اضافه کرد: دولت برنامه‌ریزی کرده تا ظرف مدت پنج سال حدود پنج هزار مگاوات انرژی تجدید‌پذیر را وارد مدار کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید از کشورهایی مثل چین و هندوستان الگو بگیریم، گفت: باید انجمن‌ها و کنفرانس‌های مختلفی در این زمینه برگزار شود تا یک حرکت ملی در این زمینه انجام شود. در این زمینه تا بخش‌خصوصی وارد نشود پیشرفتی حاصل نخواهد شد. با توجه به گفته‌های این رییس دانشگاه می‌توان برای تشویق سرمایه‌گذاران بالقوه این نوید را داد که اکنون با بهره‌گیری از حمایت‌های دولتی در بخش تولید تجهیزات، تحقیق و توسعه می‌توان سرمایه‌گذاری‌های موفقی را به عمل آورد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5L4VQy7p
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه