پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های وضع شده علیه این کشور از سوی اتحادیه اروپا به صنعت انرژی مسکو لطمه وارد کرده و درآمدهای کشورش را از صادرات نفت و گاز تحت تاثیر خود قرار داده است. در این گفت‌وگو که در روزنامه آلمانی بیلد به چاپ رسیده است، پوتین ضمن تقبیح تحریم‌های وضع شده از سوی اتحادیه اروپا، وضع این تحریم‌ها را نمایشی پوچ و بی‌معنی دانست. رئیس‌جمهور روسیه در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه بیلد اظهار داشت: «در حوزه امکانات و توانایی‌های ما در بازارهای مالی بین‌المللی، تحریم‌های وضع شده شدیدا به روسیه لطمه وارد کرده است.»

وی ادامه داد: «اما در حال حاضر اصلی‌ترین نگرانی ما کاهش شدید قیمت انرژی در بازارهای جهانی است. در شرایط کنونی کاهش شدید قیمت نفت و گاز در بازارهای جهانی خطر قابل توجهی را متوجه درآمدهای روسیه کرده است، چرا که درآمدهای حاصل از فروش منابع هیدروکربنی می‌تواند کمبودهای موجود در سایر بخش‌ها را جبران کند.»

براساس گفته‌های رئیس‌جمهور روسیه در این مصاحبه که متن مفصل آن در وب سایت کاخ کرملین منتشر شده است، کاهش شدید قیمت منابع هیدروکربنی در بازارهای جهانی سبب کسری بودجه در درآمدهای روسیه از این بخش شده و به مرحله خطرناکی رسیده و تاثیر بسیار زیادی بر کسری بودجه کلی کشور داشته است. رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت‌وگوی خود با روزنامه بیلد گفت: «میزان کسری بودجه کلی رقم ناچیزی است، اما زمانی که کسری موجود در درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز را از آن تفریق می‌کنید متوجه می‌شوید که این کسری بسیار قابل توجه است.»

پوتین افزود: «برای حل این مشکل و کاهش کسری بودجه در بخش درآمدهای حاصل از انرژی، کشورهایی مانند نروژ نسبت قابل توجهی از درآمدهای غیرنفتی خود را ذخیره می‌کنند. اما من به شما می‌گویم که مقاومت در مقابل هزینه کردن درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز بسیار سخت است، درواقع هزینه کردن همین درآمدها سبب پوشش هزینه‌های سایر بخش‌ها شده و سبب رشد اقتصادی می‌شود.»

در ارتباط با تحریم‌ها و اثرات آن بر اقتصاد روسیه، پوتین معتقد است که تحریم‌ها صرفا دارای تاثیر منفی بر اقتصاد کشورش نبوده و کاهش درآمدهای ناشی از فروش منابع زیرزمینی سبب رشد و توسعه روزافزون اقتصاد داخلی روسیه شده است. رئیس‌جمهور روسیه در این راستا به روزنامه بیلد گفت: «زمانی که شما دلارهای نفتی زیادی در اختیار داشته باشید، تمامی مایحتاج خود را به راحتی از خارج تهیه می‌کنید و این موضوع در بلند‌مدت سبب می‌شود تا فرآیند توسعه در کشور کند شود. در حال حاضر و پس از اعمال تحریم‌ها، اقتصاد روسیه در حال رسیدن به یک پایداری بوده و این موضوع را می‌توان از افزایش صادرات غیرنفتی دریافت.»

به گفته پوتین، میزان تولید ناخالص داخلی روسیه در سال گذشته میلادی به میزان 8/3 درصد کاهش یافت، اما میزان نرخ تورم در این کشور هم‌اکنون 7/12درصد بوده و تراز تجاری مسکو همچنان مثبت است.براساس اطلاعات ارائه شده در این مصاحبه، میزان صادرات غیرنفتی روسیه در حال حاضر به میزان قابل توجهی افزایش یافته و این موضوع سبب افزایش چشمگیر درآمدهای مسکو شده است.

لازم به ذکر است که تلاش‌های روسیه جهت خنثی کردن تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد خود در حالی صورت می‌پذیرد که طبق گفته رئیس‌جمهور پوتین، این کشور رقمی معادل 300 میلیارد دلار طلا ذخیره کرده است.گفتنی است که پس از آغاز درگیری‌های داخلی در اوکراین و سرنگونی دولت طرفدار روسیه در این کشور، مسکو منطقه کرایمیا را که در حاکمیت اوکراین بود در جولای سال 2014 به خاک خود ضمیمه کرد.

در پی این اقدام اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن آن، تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه به تصویب رساند.در همین رابطه اتحادیه اروپا در ماه گذشته، تحریم‌های وضع شده علیه روسیه را به مدت شش ماه دیگر تمدید کرد و دلیل این موضوع را عدم پایبندی روسیه به توافق مینسک که در ارتباط با موضوع الحاق کرایمیا به خاک روسیه بوده عنوان کرده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Wkbgy9lr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه