به گزارش رویترز، پژو سیتروئن و گروه دانگ فنگ چین 200 میلیون یورو (216 میلیون دلار) برای طراحی یک پلتفرم فناوری برای خودروهای کوچک سرمایهگذاری خواهند کرد تا به افزایش فروش در آسیای جنوب شرقی و چین کمک کنند. سرمایهگذاری مشترک میان این دو خودروساز فروش 800 هزار خودرو در چین را برای امسال و فروش 1.5 میلیون خودرو را تا سال 2020 هدفگذاری کرده که بالاتر از 700 هزار خودرو در سال 2014 است.
کارلوس تاورس، رییس هیاتمدیره پژو سیتروئن در آستانه نمایشگاه خودروی شانگهای اعلام کرد عملکرد سرمایهگذاری چینیاش سهم بزرگی در بهبود عملکرد این شرکت خودروسازی فرانسوی داشته است. دو طرف قصد دارند یک مرکز فناوری مشترک در شانگهای بسازند که به طراحی خودرو برای بازارهای آسیایی اختصاص خواهد داشت. براساس گزارش رویترز، 60 درصد از هزینه را پژو و 40 درصد دیگر را دانگ فنگ تقبل خواهد کرد. همکاری پژو و دانگ فنگ حدود یک سال قبل آغاز شد و این شرکت فرانسوی در فوریه سال گذشته از یک سرمایهگذاری 3 میلیارد یورویی با این خودروساز چینی خبر داد.