یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تردید نکنید با اصلاحات اقتصادی دولت یازدهم شکست بازار انحصار و رانت به‌ویژه در صنعت خودروسازی کشور دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد، پس از آن نیز شاهد کاهش آمار تصادفات جاده‌ای ناشی از تردد خودروهای غیرایمن و غیراستاندارد ایرانی در جاده‌ها خواهیم بود.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با ایسنا گفت: قیمت‌گذاری خودرو، اشتباه بزرگی است که به ایجاد انحصار در صنعت خودروسازی کشور منجر شد بی‌آنکه کیفیت تولیدات و قیمت محصولات خودروسازان براساس خواست مشتریان باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس حضور برندهای خودروسازی بین‌المللی در بازار خودروسازی کشور در شرایط پساتحریم را فرصتی طلایی برای پایان دادن به یکه‌تازی سلطه خودروسازان دانست و خاطرنشان کرد: تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو براساس استاندارد عرضه و تقاضا تصمیمی است که موجب ایجاد ناامنی ذهنی در خودروسازان انحصارگر شده که امیدوارم با مقاومت نعمت‌زاده، پرونده انحصار در صنعت خودرویی کشور یک بار برای همیشه بسته شود.

وی وضعیت صنعت و بازار خودروی ایرانی را این‌گونه توضیح داد: با وجود اعلام رعایت استانداردهای تولید در صنعت خودروسازی کشور اما آنچه تحویل مصرف‌کنندگان می‌شود خودروهایی فاقد کیفیت، با قیمت بسیار بالا و با آلایندگی فوق‌العاده است. خودروهای ایرانی فاقد کاتالیست، سیستم ترمز و قطعات استاندارد و فاقد کیفیت قابل رقابت با خودروهای سایر برندهای جهانی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: کوتاهی دولت گذشته و احداث غیرکارشناسی سایت‌های داخلی و خارجی تولید خودرو، هزینه‌های زیادی را به مردم تحمیل کرد. امیدواریم با شکستن انحصار صنعت خودرو، افزایش کیفیت خودروهای ایرانی و سرمایه‌گذاری جدید برندهای بین‌المللی در صنعت خودروسازی کشور بستر تولید رقابتی خودرو در ایران به وجود آید.

وی از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست جلوی تولید خودروهای ایرانی با این مشخصات را بگیرد و خطوط تولید آنها را با خطوط تولید روز جایگزین کند.

پیرموذن با انتقاد از موافقت شورای رقابت با افزایش 0.4 تا 1.8 درصدی قیمت خودرو، گفت: متأسفانه در چنین شرایطی خودروسازان درخواست افزایش قیمت را دادند و شورای رقابت با این درخواست موافقت کرد.

شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروهای تولید داخل به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3qNOVScW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه