طبیعت یک برند میتواند به مالکان آن کمک کند تا ساختمانی را که مناسب فعالیتهای تجاری شان است انتخاب کنند. چنانچه مخاطبان و مشتریان حاضر باشند برای ملاقات شما رنج سفر را متحمل شده و در هر نقطهای که ساختمان محل فعالیت شما قرار داشته باشد حضور یابند، در این صورت موقعیت جغرافیایی این ساختمان از اهمیت کمتری نسبت به فضا و زیرساختهای مورد نیازتان برخوردار خواهد بود.
ایده
موسسه « Sarva Iyengar Yoga » توسط شیلا هسول و شریک تجاریاش الی هیل اداره میشود. این دو نفر بهعنوان مدرسان یوگا کلاسهای خود را در نقاط مختلف برپا کرده و از محلی به محل دیگر به وسیله خودروی شخصیشان مسافرت کرده و تجهیزات مورد نیاز خود را با استفاده از کامیون به منطقه مورد نظرشان حمل میکنند. آنها برای برپایی کلاسهای خود از سالنهای موجود در دهکدهها، کلیسا و در نهایت مدارس استفاده میکنند.
در عین حال این دو مدرس یوگا به دنبال مکان مناسبی برای برپایی کلاسهایشان نیز هستند. برای هسول و هیل، یافتن فضایی که از شرایط، امکانات و فضای مناسب برای برند « Sarva yoga » برخوردار باشد بسیار مهمتر از یک مکان مشخص است.
در نهایت موسسه « Sarva Iyengar Yoga » مکان مناسب خود را یافت و در یک ساختمان قدیمی که در دهه 1930 ساخته شده و به یک کارخانه تعلق داشت ساکن شدند. ساختمان مذکور به دلیل وجود نور ملایمی در محیط خود و تعداد زیادی پنجره، استفاده از چوب بهعنوان کفپوش در این کارخانه، فضای مناسب جهت پارک خودرو، محلی برای صرف غذا، رختکن و در نهایت فضاهایی مناسب برای قرارگیری بخش اداری و برگزاری جلسات درمانی از شرایط بسیار مناسبی برخوردار بود.
به لحاظ جغرافیایی ساختمان مذکور از جاده خروجی شهر فاصله نسبتا زیادی داشته و برای افرادی که آدرس دقیق این محل را در اختیار نداشتند بهراحتی قابل تشخیص نبود. شیلا و الی یک راه حل ساده اما موثر را برای مشخص کردن موقعیت جغرافیاییشان در ذهن داشتند. آنها لوگوی موسسه خود را روی پرچمهای بنفش چاپ کرده و آنها را در بلندترین نقاطی که از جاده قابل رویت باشند نصب کردند.
بنابراین بازدیدکنندگان از موسسه «Sarva Iyengar Yoga» میتوانستند با استفاده از پرچمهای مذکور در طول مسیر حرکت کرده و به جای حرکت مستقیم، به سوی راه باریکی که به در ورودی موسسه میرسید پیچیده و محلمورد نظر خود را بیابند. نصب پرچمهای مذکور از سوی موسسه «Sarva Iyengar Yoga» به زبان بسیار ساده و مودبانه به بازدیدکنندگان میگوید: «ما اینجا هستیم.»
آنچه باید در عمل انجام دهیم
* ما برای یافتن مکانهای مورد نظرمان میتوانیم از نرمافزار گوگل مپ استفاده کنیم یا حتی میتوانیم با استفاده از دیگر نرمافزار تهیه شده توسط گوگل یعنی استریت ویو بهصورت آنلاین ساختمانها را تماشا کنیم، اما یک پرچم بزرگ که لوگوی یک شرکت تجاری روی آن نقش بسته است در جهان واقعی بهراحتی قابل تشخیص است.
* پرچمها نمادهایی از برگزاری جشنها و همچنین مشخص کردن محدوده قلمرو در یک سرزمین محسوب میشوند. پرچمها از جمله ابزارهای ارزان قیمت و کمتر استفاده شده در حوزه برندینگ به شمار میآید.
* ممکن است در محلی که کسبوکار شما واقع شده است، برای برافراشتن یک پرچم و خصوصا یک پرچم تجاری که نوعی تبلیغات محسوب میشود نیاز به کسب مجوز داشته باشید، بنابراین پیش از انجام این کار با مقامات محلی مسئول مشورت کرده و مجوزهای لازم را اخذ کنید.