دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
عضو کمیسیون عمران مجلس:

پردازش و اولویت‌بندی طرح‌ها یک اصل اقتصاد مقاومتی

9 سال پیش ( 1393/7/29 )
 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهم بودن جایگاه اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های دولت گفت: برای اینکه نگاه و رویکرد ما به بحث اقتصاد مقاومتی باشد باید دستگاه‌های اجرایی که به نوعی زیرمجموعه دولت تلقی می‌شوند در وهله اول در یک فضای بسیارعینی با داده‌های اقتصادی مبادرت به برنامه‌ریزی کنند.

حسین محمدزاده، در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: تا زمانی که این داده‌ها معیوب باشند، برنامه‌ریزی‌های ما هم استوار و پایدار نخواهد بود و طبیعتا دچار مشکل خواهند شد.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی مسئولان دولتی باید با توجه به این داده‌ها و معلومات سالم، به نحوی گام بردارند که بتوانند اولویت‌بندی داشته باشند. یعنی طرح‌ها و پروژه‌های ضروری کشور در اولویت برنامه‌ریزی و تامین اعتبار برای اجرایی شدن قرار گیرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خیلی از فعالیت‌هایی که امروز در کشور باید انجام شود شاید مطالبه و نیاز باشد، ولی امروز در شرایط فعلی باید دید آیا منابع مالی ما اجازه می‌دهد که بتوانیم این فعالیت‌ها را شکل دهیم یا خیر.

محمدزاده خاطرنشان کرد: بنابراین، اولویت‌بندی کردن امور در اینجا بسیار اهمیت دارد، زیرا می‌تواند کمک کند که فعالیت‌های غیرضروری و دارای بازده کوتاه‌مدت یا میان‌مدت که بنا به دلایل نامعلوم به حالت تعدیل یا تعلیق درآمده و از طرف دیگر طرح‌ها و پروژه‌هایی را که به نوعی محرک توسعه، بهبود وضعیت کار و اشتغال و بهبود شرایط امروز اقتصادی کشور هستند، فعال کنیم.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید به سمت طرح‌هایی با بازدهی مناسب‌تر و دستاوردهای بیشتر برویم، اظهار کرد: به‌عنوان مثال، در بخش حمل‌و‌نقل کشور یک آزادراهی به انجام می‌رسد، در حالی که شاید اگر این وجوهات و اعتبارات صرف بهبود یک معدن یا یک بخش تولیدی می‌شد، طبیعتا تعداد بیشتری از نیروهای متخصص و جویای کار مشغول به کار می‌شدند و چرخه کار و اشتغال در کشور نیز بهبود می‌یافت.

محمدزاده افزود: بنابراین، امروز با توجه به محدود بودن منابع و نامحدود بودن نیازهای موجود کشور، بحث پردازش داده‌ها و اولویت‌بندی دارای اهمیت می‌شود که به‌عنوان یک اصل اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه دولت قرار گیرد تا براساس آن رویکرد، به برنامه‌های کشور ورود کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SXFlRLnD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه