پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ایسنا - بازارهای سهام آمریکا روز جمعه صعود کردند و شاخص‌های استاندارد‌اند پورز 500 و داوجونز اینداستریالز بزرگ‌ترین صعود یک روزه در حدود سه ماهه گذشته را ثبت کردند تا پایان خوشی را برای هفته پرتلاطم رقم بزنند. سرمایه‌گذاران انتشار آمار اشتغال قوی آمریکا را نشانه دیگری از احتمال بالای تصویب افزایش نرخ‌های بهره در نشست دسامبر بانک مرکزی این کشور قلمداد کردند. در این بین اظهارات ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا که عنوان کرد این بانک در صورت لزوم می‌تواند تدابیر محرک مالی را گسترش دهد، به بازارها رونق بخشید.

صعود چشمگیر سهام در بخش‌های مالی و مخابرات، سقوط سهام شرکت‌های انرژی را که از ریزش قیمت نفت آسیب دیده اند، کاملا جبران کرد و شاخص‌های اصلی وال استریت با جبران افتی که در روز شکرگذاری داشتند، هفته گذشته را تقریبا ثابت یا اندکی بالاتر به پایان رساندند. شاخص استاندارد‌اند‌پورز 500 روز جمعه 2.05 درصد رشد کرد و به 2091.60 واحد رسید و در هفته گذشته ثابت بود. شاخص داوجونز اینداستریال اوریجز 2.1 درصد رشد کرد و به 17847.63 واحد رسید و برای کل هفته گذشته 0.3 درصد افزایش نشان داد.

شاخص نزدک کامپوزیت با 2.1 درصد افزایش، در 104.74 واحد ایستاد و 0.3 درصد در هفته گذشته صعود داشت. براساس گزارش مارکت واچ، گزارش ماهانه اشتغال نشان داد که اقتصاد آمریکا ماه گذشته 211 هزار شغل ایجاد کرده و از سوی دیگر نرخ بیکاری تغییری نکرده و پنج درصد مانده است. آمار اشتغال ماه‌های سپتامبر و اکتبر هم به سطح بالاتری بازبینی شدند.

به گفته تحلیلگران، بازارهای سهام آمریکا روند صعودی پیدا کرده‌اند زیرا سرمایه‌گذاران از این حقیقت که آمار کمک خواهد کرد ابهام درباره زمان افزایش نرخ‌های بهره در این کشور کمتر شود، استقبال می‌کنند.یکی از پربحث‌ترین رویدادهای سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا به‌زودی به حقیقت می‌پیوندد اما این امر به منزله پایان توجه به سیاست‌های پولی این بانک نخواهد بود، زیرا از هم‌اکنون سرمایه‌گذاران توجه‌شان را به دور بعدی افزایش نرخ‌های بهره در سال 2016 معطوف کرده‌اند.

آمار اشتغال آمریکا کمک کرد سرمایه‌گذاران یاس ناشی از سیاست اخیر بانک مرکزی اروپا را پشت سر بگذارند در حالی‌که انتظارات بالایی برای گسترش تدابیر محرک مالی از سوی این بانک وجود داشت با این همه، بانک مرکزی اروپا با کاهش نرخ‌های بهره به میزان کمتر از انتظار و عدم افزایش میزان خرید ماهانه اوراق قرضه، سرمایه‌گذاران را مایوس کرد. در بازارهای دیگر شاخص نیک‌کی 225 ژاپن 2.2 درصد پایین‌تر بسته شد که بزرگ‌ترین کاهش یک روزه در یک ماه گذشته بود و در هفته گذشته 1.9 درصد افت کرد و به این ترتیب صعود شش هفته‌ای این شاخص متوقف شد.

شاخص استاکس 600 اروپا هم تحت تأثیر ریزش سهام انرژی، 0.4 درصد عقب‌نشینی کرد و کاهش هفتگی خود را به 3.4‌درصد رساند که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی در بیش از سه ماه گذشته بود. شاخص‌ام اس سی‌ای بازارهای نوظهور روز جمعه برای سومین روز افت کرد و مجموع کاهش آن در کل هفته به 1.8 درصد رسید. بازارهای سهام در برزیل، چین، ترکیه، لهستان و آفریقای جنوبی هم حداقل 1.5 درصد افت کردند.

بازارهای سهام چین روز جمعه برای نخستین بار در پنج روز گذشته صعود کردند. شاخص شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین پس از اینکه عرضه اولیه سهام پس از وقفه پنج ماهه از سرگرفته شد، 1.7 درصد عقب‌نشینی کرد. این شاخص از ابتدای هفته تا روز پنجشنبه با گمانه‌زنی سرمایه‌گذاران درباره احتمال گسترش تدابیر محرک مالی از سوی بانک مرکزی، 4.3 درصد پیشروی کرده بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZPct8XJk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه