دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

پاسخ معمای دایناسورها پیدا می‌شود؟

8 سال پیش ( 1394/8/14 )
 

دیرینه‌شناسان و علاقه‌مندان به دایناسورها همواره متأثر از نوع زندگی این گونه‌های جانوری بوده‌اند. «فیلیپ منسون» از دیرینه‌شناسان کالج سلطنتی لندن می‌گوید: دایناسورها گویای بزرگی برخی گونه‌های جانوری در ده‌ها میلیون سال پیش بوده‌اند. اما وقتی تصور می‌شود که این جانوران چه مراحل رشدی را طی کرده‌اند تا به جثه‌ای به این بزرگی برسند، بر مرموز بودن جنبه‌های مختلف زندگی آنها افزوده می‌شود.

دیرینه‌شناسان فسیل کامل سه جمجمه متعلق به دایناسورهای غول‌پیکر و گردن‌دراز تیتانوزاروس را کشف کرده‌اند. این کشف مهم بیش از پیش به پرسش‌های ابهام‌آمیز در این زمینه افزوده است به‌طوری‌که دانشمندان خود را در برابر علامت سوال بزرگی درباره چگونگی رشد و تبدیل شدن به حیواناتی غول‌پیکر می‌بینند.

دیرینه‌شناسان به شواهد چندان زیادی در این خصوص دسترسی ندارند و یک تخم دایناسور که چند سال پیش در آرژانتین شناسایی و سپس به موزه‌ای در این کشور اهدا شد تنها مدرک قابل استناد و شاخص در این خصوص است. گروهی از دانشمندان در دانشگاه آپسالای سوئد به سرعت دست به کار شده و بر آن شدند تا تصویر روشنی از محتویات داخل تخم دایناسور ارائه کنند.

برای این منظور آنها سراغ فناوری اشعه ایکس در تأسیسات پرتوافکنی سینکروترون اروپا واقع در فرانسه رفتند. آنها موفق به ارائه تصویری از جمجمه جنین دایناسور این تخم شدند. این مطالعه به طرز شگفت‌انگیزی نشان داد که ابتدا صورت جنین دایناسور شروع به استخوانی شدن می‌کند و این درحالی است که استخوان سایر بخش‌ها همچنان بافتی نرم دارد. دانشمندان بر این باورند که تخم دایناسورها نقاط اشتراک زیادی دارند اما تاکنون تنها تخم دایناسور تیتانوزاروس شناسایی شده است.

 0 0 0 0 0 0 255gif

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/m7ZLDPSK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه