دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

ویژگی‌های یک سخنران خوب

9 سال پیش ( 1394/7/29 )
پدیدآورنده : شکیبا شاملو رضایی  

صحبت کردن در انظار عمومی هیچگاه کار آسانی نبوده است. حادثه‌ای کوچک اتفاق می‌افتد و شما رشته کلام را گم می‌کنید. نکته‌هایی که ذکر خواهد شد به شما کمک می‌کند تا مخاطبان‌تان را علاقه‌مند به صحبت‌های‌تان نگه دارید. اگر شما از اینکه در مقابل جمع صحبت کنید ترس دارید، بدانید که تنها نیستید! در سال 2014، نتایج یک نظرسنجی نشان داد که ترس درجه اول آمریکایی‌ها این است که در ملا عام صحبت کنند. به گفته آنها، این امر حتی ممکن است ترسناک‌تر از حشرات یا مار‌ها باشد!

1424125123513613513563623762347

به هرحال، صحبت کردن با مخاطبان مهارتی است الزامی برای کسی که می‌خواهد سخنگو شده و قابل احترام باشد. اسکیپ وایزمن، کارشناس ارتباطات در محل کار، راهکارهایی را برای بهبودیافتن مهارت‌های گفتاری ارائه می‌دهد. از دیدگاه او، یک سخنران خوب چهار ویژگی اساسی دارد:

یک سخنران خوب رابطه‌ای بین خود و اوضاع ایجاد می‌کند

همه چیز با کمی حس مشترک شروع می‌شود. یک سخنران خوب به دنبال انتقال موضوعی به مخاطبان خود و به دنبال صحبت کردن با آنها همراه با اتخاذ دیدگاه‌های خودش است. شما نباید ارزیابی‌های شخصی‌تان و دانش قبلی‌تان را ندیده بگیرید. با ذکرچند مثال و با تعریف داستان‌هایی، رابطه‌ای بین خود و مخاطبان‌تان ایجاد کنید.

یک سخنران خوب اعتمادبه‌نفس خوبی دارد

اعتماد به‌نفس در هر شکلی از ارتباطات بسیار مهم است، به‌خصوص زمانی که شما در حال صحبت کردن با مخاطبان زیادی هستید. زبان بدن‌تان اهمیت زیادی دارد. به خصوص مراقب باشید که با مخاطبان‌تان تماس چشمی را حفظ کنید و حالتی را به خود بگیرید که نشان دهد مایل به بحث کردن با مخاطبان‌تان و آوردن استدلال‌های بیشتری هستید.

یک سخنران خوب باید بتواند داستان تعریف کند

وایزمن می‌گوید: «مخاطبان‌تان علاقه‌ای ندارند که به آنها درس بدهید. تحت این شرایط، یک سخنران خوب باید بداند چگونه داستان‌ها و حکایاتی را تعریف کند و از آن طریق آموزه‌هایش را در آنها گنجانده و به مخاطبان منتقل کند.»

یک سخنران خوب صبرو تحمل زیادی دارد

وقتی که در مقابل جمع صحبت می‌کنید، نکته مهمی وجود دارد و آن این است که بتوانید کمی به مخاطبان فرصت بدهید تا بتوانند در گفته‌های‌تان و نکات مهمی که بیان کردید، تامل کنند. یک سخنران ماهر «درست بعد از اینکه اطلاعات مهمی را بیان کرد نَفَس‌اش را تازه کرده و چند لحظه تامل می‌کند.» او همچنین می‌تواند با پرسش سوال‌هایی درخصوص گفته‌هایش، مردم را به کمی تفکر برانگیزد تا بتوانند سخن‌هایش را بهتر متوجه شوند.

منبع: JDN

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dBHg3pPC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه