محققان دریافتند پخش موسیقی در رستوران به بازگشت مجدد مشتری کمک میکند. بررسیهای انجام شده در هند نشان داده رستورانها برای جذب و بازگشت مشتریان کارهای بسیاری انجام میدهند که از جمله آنها پخش موسیقی در رستوران است. در این پژوهش از موسیقی بهعنوان همراه وعدههای غذایی یاد شده است اما این بررسی نیاز به مطالعه بیشتری دارد.
محققان در این بررسی، 27 رستوران هندی، تایلندی، چینی و ایتالیایی را از لحاظ تاثیر موسیقی بر مشتریان مورد بررسی قرار داده و دریافتند پخش موسیقی در رستوران به بازگشت دوباره مشتریان کمک زیادی میکند و با کاهش اضطراب و استرس، در بهبود خلقوخو بسیار موثر است. همچنین نوع موسیقی برای مشتریان مهم است.
در این بررسی محققان چهار فرضیه را در نظر گرفتند: اول اینکه موسیقی بر افزایش تعداد مشتریان تاثیرگذار است، دوم اینکه موسیقی آهسته، مدت زمان ماندن افراد در رستوران را افزایش میدهد و نظریه سوم این بود که اگر مشتری برای بار اول از موسیقی لذت ببرد باز هم به آن رستوران میآید و چهارم اینکه موسیقی همراه با نوع غذا بیشترین تاثیر را برای افراد دارد.
این فرضیهها در انواع رستورانها مورد بررسی قرار گرفت و نتایج آنها نشان داد درک اثرات موسیقی بهعنوان عنصری ارزان و آسان مهم است و اگر به این موضوع اهمیت داده شود، نتایج مفیدی را به همراه خواهد داشت.