نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه با حضور رئیس كل بیمه مركزی، مدیر كل روابط عمومی بیمه مركزی و مدیران روابط عمومی شركت های بیمه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مركزی، دکترهمتی در این نشست با اشاره به نقش موثر مدیران روابط عمومی شركت های بیمه در توسعه و تعمیم فرهنگ بیمه گفت: صنعت بیمه باید با درایت مدیران روابط عمومی خدمات وسیع صنعت بیمه را به مردم معرفی كند.
وی با اشاره به اینكه صنعت بیمه كشور در عرصه تبلیغاتی نیاز به كار و تلاش بیشتر دارد، خطاب به مدیران روابط عمومی صنعت بیمه گفت: بیمه مركزی برنامه های جدید خود را در راستای توسعه و تعمیم فرهنگ بیمه آغاز خواهد كرد و دست یاری به سوی شركت های بیمه دراز می كند تا با همفكری بیشتر و استفاده از این فضای كارشناسی، نقش اصلی صنعت بیمه كه همان ایجاد اطمینان و آرامش در جامعه است را بیش از پیش نمایان كند.
دكتر همتی، از ضرورت تبیین و توضیح خسارت های عظیم پرداختی به بیمه گذاران به عنوان یكی دیگر از محورهای اطلاع رسانی صنعت بیمه یاد كرد و گفت: با اطلاع رسانی منطقی، می توان خدمات صنعت بیمه را علاوه بر زیان دیدگان، به عموم مردم نیز معرفی كرد.
رئیس كل بیمه مركزی هزینه موثر و كارآمد در عرصه تبلیغات و اطلاع رسانی را نوعی سرمایه گذاری دانست و گفت: مشكل صنعت بیمه صرفاً با فروش بیمه شخص ثالث حل نمی شود بلكه ابتكار در معرفی سایر رشته های بیمه ای (خصوصاً بیمه عمر، مسئولیت، مهندسی و ...)، معرفی خدمات ویژه و اطلاع رسانی خسارت های پرداختی از سوی شركت های بیمه به بیمه گذاران باید سرلوحه امور قرار گیرد تا نقش بیمه در زندگی روزمره مردم ملموس تر شود.
وی افزود: در این دوره حساس، شركت های بیمه باید دست از رقابت های ناسالم بردارند و در جهت تقویت بنیه خود در مسیر خدمت بیشتر به مردم و اقتصاد كشور قدم بردارند.
دكتر همتی خاطر نشان كرد: روابط عمومی ها فقط نقش منتشر كننده اخبار مدیر سازمان را ندارند بلكه باید مسائل مهم و نقاط ضعف و قوت سازمان خود را با همفكری كارشناسان شناسایی كرده و با استراتژی و برنامه های راهبردی در پیشبرد اهداف سازمان گام بردارند.
وی همچنین از تاسیس انجمن های صنفی بیمه ای استقبال كرد و از مدیران روابط عمومی صنعت بیمه خواست تا با حمایت های فكری و مادی خود به اعتلای این قبیل انجمن ها كمك كنند.