جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به جابه‌جایی‌های بیش از ۶۰۰ هزار مسافر با بیش از ۴ هزار پرواز در ایام نوروز، از افزایش ۱۰ درصدی تعداد پروازها و رشد ۱۲ درصدی میزان جابه‌جایی مسافران از این فرودگاه نسبت به نوروز سال گذشته خبر داد.

حمیدرضا سیدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در بازه زمانی ۲۰ روزه ۲۴ اسفند ۹۴ تا ۱۴ فروردین بیش از ۶۰۰ هزار مسافر با ۴ هزار و ۳ پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اعزام و پذیرش شدند، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته جابه‌جایی ۵۲۰هزار مسافر از طریق ۳ هزار و ۵۷۰ پرواز بود.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در نوروز امسال تعداد پروازهای انجام شده به مقاصد ترکیه کاهش داشت، افزود: این موضوع نشان ‌می‌دهد استقبال مسافران از تورهای ترکیه‌ کمتر شده است.

سیدی با بیان اینکه پروازهای عتبات از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با ۶۶۰ سورتی پرواز بیشترین سهم پروازهای این فرودگاه را در ایام نوروز به خود اختصاص داد، گفت: تعداد پروازهای عتبات از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نسبت به نوروز سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. وی افزود: در ایام نوروز به ۶۳ مقصد بین‌المللی با ۴۷ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی پرواز انجام شد که از این تعداد ۱۶ ایرلاین ایرانی هستند.

وی با اشاره به رشد قابل توجه ظرفیت سالانه مسافری فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، وضعیت ظرفیت مسافری این فرودگاه را در حالت قرمز عنوان کرد و گفت: در حالی که طی سال ۹۲ تعداد ۴میلیون و ۹۸۰ هزار مسافر از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند این میزان با افزایش یک میلیون و ۴۲۰هزار نفری در سال ۹۳ به ۶ میلیون و ۴۰۰هزار نفر افزایش یافت.

سیدی با بیان اینکه ظرفیت مسافری فرودگاه بین‌المللی امام خمینی برای اعزام و پذیرش سالانه ۴.۵ میلیون مسافر طراحی شده است، گفت: در حالی طی سال ۹۴ بیش از ۷ میلیون مسافر از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند که اگر پروازهای حج تعلیق نمی‌شد تعداد پروازهای این فرودگاه به ۸ میلیون رسیده بود.

وی با بیان اینکه امروز فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به لحاظ فعالیت بیش از ظرفیت خود در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: در حال حاضر فرودگاه با ظرفیت بهره‌وری بیش از دو برابری خود فعالیت می‌کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/n2Pckdsl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه