یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت حمایت بیشتر از صنعت خودروسازی کشور تاکید کرد و گفت: در 10 سال اخیر صنعت خودرو در ایران همواره زیان ده بوده است و در صورت هدف‌گذاری توسعه، باید از زیان دهی خارج شود.

«محمدرضا نعمت‌زاده»، در همایش تجلیل از کارکنان فرزند شهید شاغل در گروه خودروسازی سایپا که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: انتظار ما این است که همگان ضرورت حمایت از خودروسازی را بیشتر درک و برای افزایش توانمندی‌های این حوزه در زمینه توسعه و تحقیقات صنعتی همکاری کنند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان حوزه علم و فناوری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و هدف‌گذاری اجرای آنها در صنعت خودروسازی کشور تصریح کرد: برای اجرای این سیاست‌ها، خودروسازی‌ها باید مورد حمایت قرار گیرند و نباید انتظار داشته باشیم این صنعت با زیان دهی مستمر و درازمدت بتواند توسعه هم پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تحقیق و طراحی در صنعت خودروسازی افزود: گروه خودروسازی سایپا در این زمینه پیشتاز بوده و مرکز تحقیقات و نوآوری این مجموعه از تحرک قابل‌قبولی در این حوزه برخوردار است؛ ضمن اینکه باید شرکت‌های خودروساز برای همکاری با طرف‌های خارجی و مشارکت در اجرای برنامه‌های مشترک با شرکت‌های مطرح بین‌المللی تلاش کنند.

نعمت‌زاده، با اشاره به تلاش خودروسازان برای تولید با استاندارد یورو4 خاطر نشان کرد: خوشبختانه نتایج قابل قبولی حاصل شده و در حالی که هنوز سوخت یورو4 به طور کامل در سراسر کشور عرضه نمی‌شود، تمامی خودروهای تولیدی شرکت‌های داخلی با این استاندارد تولید و عرضه می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای سیاست‌گذاری صنعت خودرو افزود: اهمیت صنعت خودروسازی را نمی‌توان نادیده گرفت و ما تلاش کرده‌ایم با برگزاری این جلسات زمینه هماهنگی بیشتر را برای حمایت از این صنعت فراهم کنیم.

نعمت‌زاده، اعتلای صنعت خودرو را یکی از راهکارهای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: تولید روزافزون خودرو و توجه به صادرات در این بخش یکی از مهم‌ترین راهبردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی همچنین خواستار توجه جدی نمایندگان مجلس به این صنعت شد و اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس در کنار توجه به بحث قیمت‌گذاری خودرو، اهتمام جدی به حوزه تولید کشور داشته باشند و برای خروج خودروسازی از زیان دهی تلاش کنند.

نعمت‌زاده در ادامه گفت: ایران اسلامی سال‌های بسیار دشواری را پشت سر گذاشته، اما توانسته است با آبرومندی خود را سربلند نگه دارد و امروز نیز این امانت به ما واگذار شده که باید برای حفظ آن تلاش کنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مسائل بین‌المللی کشور گفت: امیدواریم مشکلات مربوط به تحریم هرچه سریع‌تر برطرف شود تا شاهد همکاری بیشتر با شرکت‌های بین‌المللی باشیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FRzjropq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه