پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

علیرضا آلابویون، وزیر انرژی ترکیه با اشاره به شرایط جغرافیایی ترکیه اعلام کرد که کشورش از شرایط لازم جهت تبدیل شدن به یک بازیگر مهم انرژی در منطقه برخوردار است. آلابویون که در کنفرانس اقتصاد و انرژی شورای آتلانتیک در استانبول سخنرانی می‌کرد با اشاره به پروژه احداث خط لوله ترنس آناتولی که به اختصار «TANAP» نامیده می‌شود، از آمادگی کشورش برای ایفای نقشی جدی و اساسی در زمینه انتقال انرژی در منطقه خبر داد.

3251313613612346136136136162

او گفت: «موقعیت جغرافیایی واستراتژیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و قرار گرفتن ترکیه در میان کشورهای تولید‌کننده و کشورهای مصرف‌کننده گاز خود موید این مطلب است.» وی ادامه داد: «پروژه TANAP بهترین مثال موجود جهت روشن شدن نقش ترکیه به عنوان یک مرکز بسیار مهم انتقال انرژی در جهان است. منابع گاز طبیعی موجود در ایران، عراق و کشورهای حوزه دریای خزر می‌تواند از طریق ترکیه به اروپا انتقال یابد که این موضوع هم باعث بهره‌مند شدن ترکیه از انرژی موجود خواهد بود و هم به متنوع شدن منابع انرژی اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد.»

آلابویون در ادامه سخنان خود در کنفرانس شورای آتلانتیک اظهار داشت: ترکیه به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در تولید برق بوده تا از این طریق بتواند پاسخگوی تقاضای رو به رشد موجود برای انرژی باشد. براساس اطلاعات ارائه شده از سوی وزیر انرژی ترکیه، نرخ رشد تقاضا برای انرژی در این کشور سالانه 7 درصد است. به منظور برطرف کردن افزایش تقاضا برای انرژی، آنکارا قصد دارد تا سال 2023 میلادی، 125 میلیارد دلار در حوزه انرژی سرمایه‌گذاری کند.

با این وجود و به‌رغم نکات مثبت مطرح شده از سوی آلابویون در ارتباط با پروژه «TANAP»، وزیر انرژی ترکیه از تلاش‌های آگاهانه کشورش به منظور کاهش وابستگی به گاز طبیعی برای تولید برق و افزایش ظرفیت انرژی خود سخن گفت.

وی در این رابطه توضیح داد: «اگرچه سهم گاز طبیعی در سبد انرژی ترکیه در حال حاضر 29درصد است، اما سهم گاز طبیعی در تولید برق 48 درصد است که این موضوع بیانگر وابستگی ما به گاز طبیعی برای تولید برق است.» در حال حاضر ظرفیت تولید برق در ترکیه 72 هزار مگاوات است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است این رقم تا سال 2023 به 130 هزار مگاوات افزایش یابد.

منبع: www.naturalgaseurope.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Y3NTR21V
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه