جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
دعوا بر سر افزایش قیمت بلیت قطار به هیات دولت کشیده شد

ورود معاون حقوقی رئیس‌ جمهوری به افزایش قیمت بلیت قطار

8 سال پیش ( 1394/11/11 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرار شد جلسه‌ای بین وزرای راه و شهرسازی و صنعت و معاون حقوقی ریاست جمهوری تشکیل شود تا به موضوع افزایش قیمت 8‌درصدی بلیت رسیدگی کنند، گفت: موضوع اختلاف سازمان حمایت و راه‌آهن مشکل داخلی دولت است و به‌زودی در این رابطه جلسه‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش «فرصت امروز»، معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همایش شهرسازی ریل پایه گفت: بین راه‌آهن و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده یک اختلاف نظر حقوقی وجود دارد و آن این است که اختیار افزایش قیمت بلیت قطار با راه‌آهن است یا سازمان حمایت. وی ادامه داد: آنچه مشخص است این است که راه‌آهن اجازه افزایش قیمت بلیت را به شرکت‌های ریلی می‌دهد و این شرکت‌ها هستند که قیمت نهایی را در چارچوب مقررات و اجازه راه‌آهن تعیین می‌کنند. 

7957958484584684635758453574734578548357345

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه در جلسه آینده هیات دولت به این اختلاف نظر بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان حمایت رسیدگی خواهد شد، ادامه داد: قرار شده جلسه‌ای بین وزرای مربوطه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری تشکیل تا این موضوع حل و فصل شود. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: البته سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده میزان افزایش قیمت بلیت را قبول دارد، چراکه نرخ تعیین شده منطقی و منصفانه است. 

وی با اشاره به انجام مذاکرات ریلی در ایتالیا و فرانسه گفت: بین راه‌آهن ایران و ایتالیا از طرف دو وزیر قراردادهایی امضا شد. همچنین رئیس‌جمهور کشورمان با نخست‌وزیر ایتالیا قرارداد ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت امضا کردند و برای نخستین بار است که تسهیلات بلند‌مدت و ارزان‌قیمت از طرف ایتالیا به ایران می‌رسد.

پورسیدآقایی افزود: با فرانسه برای توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن قراردادی امضا شد همچنین قرارداد خواهرخواندگی ایستگاه راه‌آهن تهران و فرانسه منعقد شد. قرار است شرکت‌فرانسوی دو هتل در ایستگاه‌های تهران و مشهد بسازد و همچنین ایستگاه جدیدی را برای شهر تهران طراحی و ایجاد کند و محل بازپرداخت این سرمایه‌گذاری استفاده از فضاهای تجاری ایستگاه راه‌آهن تهران و مشهد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایستگاه دوم راه‌آهن را فرانسوی‌ها در شرق پایتخت می‌سازند، ادامه داد: در فاز اول ایستگاه موجود راه‌آهن تهران توسعه پیدا می‌کند و مرکز تعمیر و نگهداری واگن‌ها از این ایستگاه جدا و به خارج از شهر منتقل می‌شود و در اراضی موجود هتل ساخته خواهد شد و در فاز بعدی فرانسوی‌ها در شرق تهران برای ساخت ایستگاه جدید جانمایی خواهند کرد که این ایستگاه به خط آهن تهران پردیس و شمال کشور متصل خواهد شد و جابجایی‌های این خطوط از شرق تهران انجام می‌شود.

پورسیدآقایی به چهار خطه کردن خطوط راه‌آهن گرمسار- کرج اشاره کرد و گفت: همچنین قصد داریم خط راه‌آهنی از اسلامشهر به سمت پرند ایجاد کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/o5EaZTAV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه