یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فایننشیال تایمز در گزارشی اعلام کرد: با سقوط قیمت نفت، عملیات نفتی برای شرکت‌های حفاری به صرفه نیست و آنها ورشکسته می‌شوند، کاهش عرضه احتمال افزایش قیمت را بیشتر می‌کند، اوباما هم پیش‌بینی کرد: قیمت نفت بار دیگر افزایش یابد. به گزارش فارس به نقل از فایننشیال تایمز، قیمت نفت خام این هفته در پی نگرانی‌های ادامه دار قیمت، بار د یگر 11 درصد کاهش یافت و نفت برنت به کمتر از 50 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت آمریکا هم به 48.37 دلار در بشکه سقوط کرد. در این میان تحلیلگران معتقدند که کاهش قیمت نفت این بار شرکت‌های حفاری نفت شل آمریکا را پالایش می‌کند، یعنی از آنجایی که با قیمت پایین نفت فعالیت برای این شرکت‌ها به صرفه نیست بسیاری از آنها دست از کار می‌کشند.

هفته پیش شرکت حفاری «هلم ریچ» به سرمایه‌گذارانش گفت که باید 40 تا 50 درصد تجهیزات حفاری خود را تا یک ماه آینده از دور خارج کنند، هفته گذشته هم یک گروه حفاری دیگر مستقر در تگزاس ورشکسته شد. جی بی‌سی، مشاور نفت دروین اتریش گفت: «چندین شرکت دیگر هم در نهایت به همین سرنوشت (ورشکستگی) دچار خواهند شد.»

براساس این گزارش از آنجایی که عملیات نفتی برای شرکت‌ها بی‌فایده و غیر‌سوده شده صنعت نفت به دنبال کاهش تولید است که مدتی است با کاهش قیمت سیر صعودی به خود گرفته است. در این میان وود مکنزی، مشاور انرژی و معدن معتقد است: نفت برنت 40 دلاری یا پایین‌تر باعث خواهد شد که تولید‌کنندگان نفت سطح تولید را به‌شدت پایین آورند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/36GumcjB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه