شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
پیکر مرحوم آیت‌الله طبسی به خاک سپرده شد

وداع با واعظ خراسان

8 سال پیش ( 1394/12/16 )
 

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر دیروز در ادامه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله واعظ طبسی بر پیکر مطهر این عالم ربانی در حرم مطهر رضوی اقامه نماز کردند. به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز شنبه 15 اسفند با حضور در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا (ع) بر پیکر آیت‌الله واعظ طبسی حاضر شده و نماز را اقامه کردند. رهبر معظم انقلاب ضمن اقامه نماز بر پیکر این عالم وارسته با قرائت فاتحه علو درجات آیت‌الله واعظ طبسی را از خداوند متعال خواستار شدند.

34764347347347426234347834573623434347353535735

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، امیرصالحی فرمانده کل ارتش، سرتیپ اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهوری و بسیاری از علما، مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.

محمد‌رضا عارف منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز صبح شنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله واعظ‌ طبسی در جمع خبرنگاران، اشاره‌ای به شخصیت آیت‌الله واعظ طبسی داشت و گفت: فراجناحی بودن ویژگی شاخص آیت‌الله طبسی بود. عارف با اشاره به مجاهدت‌های آیت‌الله واعظ طبسی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: فراجناحی بودن ویژگی خاص ایشان بود و به همین جهت خدمات ارزشمندی را به دنیای اسلام تقدیم کرد.

منتخب مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: آیت‌الله واعظ طبسی در کنار مقام معظم رهبری و شهید هاشمی‌نژاد محور تجمع دانشجویان انقلابی بودند. آیت‌الله واعظ طبسی پیش از انقلاب و پس از آن نقش مؤثری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و امام راحل داشت. عارف اشاره‌ای به شخصیت آیت‌الله واعظ طبسی داشت و گفت: من از پیش از انقلاب ارادت ویژه‌ای به این شخصیت بارز انقلابی داشتم.

مردم سیاه‌پوش در غم واعظ طبسی

حرم مطهر رضوی سراسر سیاه‌پوش شد و جمعیت انبوهی از مردم عزادار مشهد نیز در صحن جامع رضوی حضور یافته و پشت سر رهبر معظم انقلاب نماز خواندند. آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی و تولیت آستان قدس رضوی در سال 1314 در مشهد و در خانواده‌ای مذهبی و روحانی متولد شد. او پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از سوی امام خمینی (ره) به‌عنوان نماینده معظم‌له در خراسان بزرگ و تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد و پس از رحلت آن بزرگوار، این حکم از سوی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تأیید شد.

وی علاوه بر خدمت در بارگاه مقدس رضوی در نهادهایی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام و دوره سوم مجلس خبرگان رهبری عضویت و ریاست حوزه علمیه خراسان را به عهده داشت. آیت‌الله عباس واعظ طبسی بامداد جمعه 14 اسفند در مشهد مقدس چشم از جهان فروبست. نماینده ولی فقیه در استانهای سه گانه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی حضرت آیت‌الله عباس واعظ طبسی بامداد جمعه پس از یک هفته بستری در بیمارستان امام رضا (ع) دار فانی را وداع گفت.

روحانی: آیت‌الله طبسی خدمات برجسته‌ای به نظام ارائه کرد

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: آیت‌الله واعظ طبسی از روحانیان مبارزی بود که هم قبل و هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بزرگ و برجسته‌ای به نظام اسلامی ارائه کرد. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه هنگام ورود به فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد به منظور شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری آیت‌الله واعظ طبسی افزود: این شخصیت شاخص از یاران همیشه و همراه امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود.

وی این مصیبت بزرگ را به مردم استان‌های خراسان و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت و ادامه داد: علاوه بر زیارت و تشرف به حرم رضوی، شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری این عالم مجاهد از جمله اهداف سفر وی است. دستیار ویژه رئیس‌جمهوری، رئیس دفتر ریاست جمهوری، وزیران بهداشت و اطلاعات، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین جمعی دیگر از اعضای هیأت دولت در این سفر همراه رئیس‌جمهوری هستند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vmKfozqg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه