جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تأمین و تضمین خط مالی خرید هواپیما نباید روی دوش دولت باشد، گفت: شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به‌زودی بدون صندوق بازنشستگی به بخش‌خصوصی واگذار می‌شود. به گزارش ایلنا، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انتقاداتی که به خرید 12 فروند ایرباس 380 شده است، گفت: معتقدم کسانی که انتقاد کرده‌اند، به صورت مستقیم و نزدیک وارد مباحث این معامله و سیستم نشده‌اند چرا که اگر در این قرارداد متمرکز می‌شدند متوجه اتفاق بزرگی که در صنعت هوایی در حال وقوع است، می‌شدند. 

7632623462473473472347247247247478345235247624

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم برای خرید هواپیما از خط اعتباری دولت استفاده نکنیم و صاحبان سهام شرکت‌های فروشنده هواپیما این تأمین مالی را انجام دهند معتقدیم که به نفع کشور کار کرده‌ایم. عابدزاده افزود: بسیار شنیده‌ام که ناوگان هوایی ما نیازی به هواپیماهای بزرگ ندارد و تعجب می‌کنم از اینکه 37 سال پیش زمانی‌که جمعیت کشور ما 30 میلیون نفر بود بزرگ‌ترین ناوگان هوایی دنیا، یعنی هواپیمای 747/100 با ظرفیت 500 نفر در اختیار ما بود. حال چطور می‌شود که پس از 37 سال هواپیماهای بزرگ به درد ناوگان هوایی ما نمی‌خورد.

وی با تأکید بر اینکه انتقادات به خرید ایرباس‌های 380 کارشناسی نیست، گفت: اگر ایرباس 380 هواپیمای مناسبی نیست چطور می‌شود که همسایگان ما 50 فروند از این تایپ هواپیما را در اختیار دارند. رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در حال حاضر فرودگاه امام توانایی پذیرش ایرباس‌های 380 را دارد، گفت: در طول دوران توسعه ناوگان هوایی و ورود هواپیماهای جدید این امکان در سایر فرودگاه‌ها هم به‌وجود می‌آید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هر هواپیما یک عمر اقتصادی دارد، گفت: قرار نیست از یک هواپیما به مدت 30 سال استفاده کنیم و به‌طور قطع هر هواپیمایی 15 تا 18 سال بازدهی اقتصادی دارد. وی ادامه داد: هواپیماهای خریداری شده در طول عمر مفید خود باید سوددهی داشته باشند و پس از آن از ناوگان هوایی خارج می‌شوند. عابدزاده با بیان اینکه در هر بازه زمانی مشخص تکنولوژی جدیدی وارد صنعت هوایی می‌شود گفت: تا دهه 80 یک تکنولوژی و از دهه 80 تا سال 2000 یک تکنولوژی دیگر و از سال 2000 به بعد هم تکنولوژی جدیدی به صنعت هوانوردی وارد و معرفی شد. 

وی با بیان اینکه در بحث آزادسازی نرخ بلیت هواپیما زمانی دولت وارد بازار می‌شود که ایرلاین‌ها بخواهند برخلاف حقوق مردم همدستی کنند یا قصد حذف رقبای خود از بازار را داشته باشند، گفت: به‌طور قطع ایران‌ایر در شرایط جدید باید به بخش‌خصوصی واگذار شود. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته سعی شد هما (ایران‌ایر) به بخش‌خصوصی واگذار شود، گفت: به دلیل بزرگی کار و محدودیت‌هایی که وجود داشت واگذاری این شرکت‌ بزرگ به بخش‌خصوصی ممکن نبود و بخش‌خصوصی هم توان خرید این شرکت را نداشت.

عابدزاده با بیان اینکه در ترکیب جدید قرار است ساختار مالی و اداری ایران‌ایر براساس استانداردهای جهانی تعریف شود گفت: پس از اصلاح ساختار، ایران‌ایر را یا از طریق بورس یا از طریق فروش سهام یا به‌طور سهامی‌عام به بخش‌خصوصی یا عمومی واگذار می‌کنیم. وی افزود: از آنجا که ایران‌ایر زیرساخت‌های بسیار قوی‌ دارد فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری در این شرکت فراهم است و به‌طور قطع ایران‌ایر باید از دولت جدا و وارد بازار رقابتی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که چگونه مشکل صندوق‌بازنشستگی این شرکت برای واگذاری به بخش‌خصوصی را حل می‌کنید گفت: برای صندوق‌بازنشستگی هما هم برنامه‌هایی داریم و به مجلس ارائه کرده‌ایم. وی تأکید کرد: به‌زودی صندوق‌بازنشستگی هما متولی پیدا می‌کند و این مشکل اساسی هما را حل می‌کنیم. عابدزاده با بیان اینکه به‌طور قطع نمی‌توان با وجود صندوق‌بازنشستگی ایران‌ایر را به بخش‌خصوصی واگذار کرد، گفت: صندوق بازنشستگی باعث شده ایران‌ایر نتواند به راحتی وارد بازار و رقابت شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Wn9CvToZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه